سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينماي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما

 

   تبلیغات وبسایت سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 

   متن خبر:

سینما در گیلان به روایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

در استان گیلان به ازای هر ۵۱۷ نفر یک صندلی در سینماهای استان موجود است

سینما در گیلان به روایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

«استان گیلان با جمعیت بالغ بر دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفری بر اساس سرشماری سال ۹۵، به ازای هر ۲۳۰ هزار نفر یک سالن و هر ۵۱۷ نفر یک صندلی در سینماهای استان موجود است.»

سینما هلال احمر بندر انزلی - سامانه سینماهای ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت‌وگویی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۱۰ سینمای فعال با ۱۱ سالن نمایش فیلم در ۸ شهرستان است، گفت: سینما ۲۲ بهمن، سپیدرود (دارای ۲ سالن) و میرزاکوچک رشت، دریا آستارا، گلسرخ و هلال احمر بندرانزلی، زیتون رودبار، شهرسبز لاهیجان، شادی ماسال و طلوع فومن، سینماهای فعال استان هستند.

فیروز فاضلی  در گفت‌وگویی اعلام کرد: اقدامات لازم و تسهیلات اداری برای ساخت پردیس سینمایی در مکان سینمای قدیمی و تخریب شده انقلاب رشت صورت گرفته است.

وی با اشاره به جمعیت بالغ بر دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفری استان گیلان بر اساس سرشماری سال ۹۵، تصریح کرد: بر اساس آمارها به ازای هر ۲۳۰ هزار نفر یک سالن و هر ۵۱۷ نفر یک صندلی در سینماهای استان موجود است.

سینما ایران بندر انزلی  - سامانه سینماهای ایران

فاضلی با اشاره به وجود چهار سینمای غیرفعال در گیلان، اذعان کرد: کهولت سن مالکان سینما، وراثی بودن و تعدد شرکاء عملاً کارایی، بهبود و ترمیم سالن ها را تحت الشعاع قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سینماهای در دست احداث در استان، افزود: یک مورد سینما در شهرستان تالش در دست احداث است و در شهرستان های آستانه اشرفیه و لاهیجان نیز درخواست اولیه ثبت و اقدامات مقتضی صورت گرفته است.

فاضلی در خصوص تجهیز و مرمت سینماهای استان نیز اظهار کرد: متأسفانه سینماهای فعال کنونی در گیلان از داشتن سیستم تهویه مطبوع، صندلی های استاندارد، امکانات رفاهی ضروری و ظاهر مناسب بی بهره هستند که برای تجهیز و مرمت به حداقل اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی بیان کرد: موسسه سینما شهر وابسته به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت همکاری مالکان سینماها و احراز شرایط اولیه، نسبت به تجهیز این سینماها اقدام خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ۵ دفتر انجمن سینمای جوانان در استان اشاره کرد و افزود: دفاتر انجمن سینمای جوانان در شهرستان های رشت، رودبار، لاهیجان، بندر انزلی و تالش به عنوان بازوان توانمند این اداره کل در حوزه آموزش و تولید آثار سینماگران جوان فعالیتی مستمر دارند.

فاضلی اضافه کرد: بحث سینمای سیار نیز در قالب طرح «سینما سلام» با همکاری انجمن سینمای جوانان گیلان در مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های فاقد سینما در سراسر استان برگزار می شود.

به گفته وی؛ درخواست احداث دو مورد «سینما تک» نیز در استان به ثبت رسیده است.

فاضلی در پایان با بیان اینکه ۴۱ عنوان فیلم با فروش بیش از یکصد و ۶۰ هزار قطعه بلیط طی سال ۹۶ در سینماهای گیلان به نمایش گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: بابت اکرانهای سه ماهه نخست امسال نیز بیش از ۶۰ هزار قطعه بلیط در استان به فروش رفته است.

منبع خبر: ایسنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 15 مرداد ماه 1397 | نام کاربر: Morteza Talebpour
 

   تبلیغات وبسایت سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 

 
 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
خرید آنلاین اشتراک ویژه سینماها (عضویت در سامانه)
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                                        پشتيباني فني، مشاوره برای طراحی سایت: 2644 834 0910
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir