سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينماي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما

 

   تبلیغات وبسایت سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 
 

   متن خبر:

علی سرتیپی: شکسته شدن تمامی رکوردهای سینمای ایران با فیلم ساعت 5 عصر

افزایش ۳ میلیاردی فروش فیلم‌ ها در تیر ماه

علی سرتیپی رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره وضعیت فروش فیلم‌ها در تیرماه گفت: در تیرماه امسال فروش فیلم‌های سینمایی اکران شده به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به سال گذشته (95) در همین تاریخ با افزایش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی مواجه شد. سال ۹۵ در تیرماه فروش فیلم‌های سینمایی به فروش ۱۳ میلیارد تومان رسیده بود.

علی سرتیپی

وی در ادامه درباره میزان مخاطبی که در این ماه به سالن سینما مراجعه کرده است گفت: ما همچنان با ریزش مخاطب مواجه هستیم اما نکته قابل توجه این مهم است که نسبت به سه ماه گذشته با ریزش کمتری مواجه بودیم. میزان تماشاگری که در تیرماه از فیلم‌های سینمایی دیدن کرده ۱ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر بوده است که در سال گذشته در همین ماه ۱ میلیون و ۹۴۵ هزار نفر در سالن ‌سینما به دیدن فیلم نشستند. نسبت به سال گذشته با کاهش مخاطب مواجه بودیم اما نسبت به سه ماه اول سال با کاهش تماشاگر کمتری روبه رو شدیم.

رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران درباره پرفروش‌ ترین فیلم تیر ماه گفت: بالاترین رقم فروش در این ماه به فیلم «اکسیدان» اختصاص یافته است که امیدواریم با توجه به فیلم‌هایی که در آینده اکران‌ می‌شود بتوانیم کاهش مخاطبی که نسبت به سال گذشته شاهد آن هستیم را جبران کنیم.

منبع: خبرگزارى صبا


علی سرتیپی: شکسته شدن تمامی رکوردهای سینمای ایران با فیلم «ساعت 5 عصر»

به گزارش روابط عمومی موسسه فیلمیران «ساعت 5 عصر»، علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران با اشاره به استقبال مخاطبان از این فیلم گفت: بیش از 64 هزار و 330 نفر در کل کشور، در روز اول اکران «ساعت 5 عصر» به تماشای این فیلم در 520 سانس نشستند. همچنین رکورد بیشترین تعداد سانس در یک سینما با 54 سانس در یک سینما شکسته شد. از این نظر، فیلم مهران مدیری توانست رکوردهای قبلی درباره تعداد مخاطب در روز اول و همچنین سانس‌های اختصاص داده شده را از آن خود کند. 

وی افزود: «ساعت 5 عصر» که رکورد بیشترین فروش اینترنتی روز اول اکران یک فیلم را به دست آورده بود، توانست با مجموع فروش 700 میلیون تومانی، رکورد بیشترین فروش روز اول اکران فیلم‌ها را نزدیک به یکصد میلیون تومان افزایش دهد. 

مدیر دفتر فیلمیران با ابراز امیدواری از تداوم استقبال مخاطب از این فیلم اظهار کرد: استقبال از «ساعت 5 عصر» به حدی بود که مهران مديرى از اولین سانس‌های فیلم در پردیس کورش حضور پیدا کرد تا در كنار مردم، فيلم را ببيند و با آن‌ها گفتگو کند. 

بر اساس این گزارش، اکران فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» به کارگردانی مهران مدیری از جمعه 30 تیرماه در سینماها آغاز و با استقبال قابل توجهی رو به رو شده است. مهران مدیری امروز (شنبه 31 تیرماه) از ساعت 17 تا 3 بامداد فردا در پردیس کورش در کنار مخاطبان خواهد بود و در روزهای دیگر، در سینماهای دیگر تهران و شهرستانها حضور پیدا می‌کند.

«ساعت پنج عصر» با فروش ۷۰۰ میلیون تومانی در روز نخست نمایش٬ رکورد فروش در اولین روز اکران را به نام خود ثبت کرد. پیش از این٬ رکورداران این عرصه «سلام بمبئی» و پیش‌‌تر از آن «فروشنده» بود. هر سه این فیلم‌ها از سوی شرکت فیلمیران پخش شده بود.

سرتیپی درباره فروش فیلم «ساعت پنج عصر» در اولین روز اکران گفت: «پیش ‌بینی ما این بود که فیلم فروش خوبی خواهد داشت. اما به هیچ عنوان متصور نبودم که «ساعت پنج عصر» در اولین روز اکران چنین رکوردی را بزند. به شخصه باور نمی‌کردم چنین اتفاقی بیفتد. اما با توجه به حضور مردم از صبح در سینماها این باور در ما هم شکل گرفت.»

او ادامه داد: «با وجود آنکه روز قبل از شروع اکران شهادت امام صادق (ع) بود و همچنین بروز برخی مشکلات موجب به نمایش درنیامدن فیلم در بعضی از شهرها شده بود٬ باز هم شروع بسیار خوبی بود. مردم استقبال خوبی از فیلم به عمل آوردند. البته حضور مهران مدیری نیز به این شرایط موجب توجه بیشتر مخاطب به فیلم شد. بسیاری از مردم از شهرستان ‌ها به تهران آمدند تا آقای مدیری را از نزدیک ببینند.»

سرتیپی درباره ویژگی فروش فیلم‌های «فروشنده»، «سلام بمبئی» و «ساعت پنج عصر» گفت: «این سه فیلم کاملاً متفاوت از فیلم‌های دیگر بودند. به دلیل اینکه حاشیه‌ هایی را نیز به همراه داشتند و دارند. قطعاً این موضوعات برای مردم مهم است. «فروشنده» ساخته کارگردانی است که اسکار گرفته و در نتیجه احتمال موفقیت فیلم تازه چنین کارگردانی وجود دارد٬ همانطور که دیدیم چنین هم شد و این فیلم هم اسکار گرفت. پس مردم مشتاق هستند به تماشای این فیلم بنشینند. «پنج عصر» هم اولین فیلم بلند سینمایی مهران مدیری است٬ هنرمندی که مردم او را دوست دارند. «سلام بمبئ» هم فیلمی کاملاً حرفه ای بود. این سه فیلم در سه ژانر مختلف بودند که هرکدام دارای ویژگی ‌هایی بودند که مردم به آنها توجه ویژه‌ای داشتند.»

مدیر عامل موسسه فیلمیران درباره رکورد فروش آنلاین و تعداد سانس هایی که «پنج عصر» در آن اکران شد توضیح داد: «فروش آنلاین فیلم در روز پنجشنبه انجام شد و مردم هم بسیار علاقه مند بودند که این فیلم را مشاهده کنند. این فیلم در جشنواره فجر هم حضور نداشت و ذوق و اشتیاق زیادی این میان شکل گرفته بود. «ساعت پنج عصر» هم مانند گوشی‌ های «آیفون» شده است و به محض اینکه اکران شد مردم مایل بودند که این فیلم را ببینند. از این نگاه و توجه مردم هم برای فیلم آقای فرهادی و هم آقای مدیری استفاده کردیم. یعنی سانسهایی را تعریف کردیم که از اول صبح شروع می شود و مردم هم استقبال کردند.»

منبع: وبسایت موسسه فیلمیران

منبع خبر: روابط عمومی موسسه فیلمیران، روزنامه صبا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 04 مرداد ماه 1396 | نام کاربر: Morteza Talebpour

 

   تبلیغات وبسایت سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 
 
 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
خرید آنلاین اشتراک ویژه سینماها (عضویت در سامانه)
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                                        پشتيباني فني، مشاوره برای طراحی سایت: 2644 834 0910
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir