سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينماي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

 

   تبلیغات وبسایت سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 

منوي اصلي سايت

تبلیغات در سامانه اطلاعات سینماها (ای نتورک)

تبلیغات در سامانه اطلاعات سینماها (ای نتورک)

تبلیغات در سامانه اطلاعات سینماها (ای نتورک)

بازگشت به صفحه اصلي اخبار

بازگشت

   متن خبر:

افتتاح سینما هنر تجربه بابل با حضور هنرمندان، مسئولین و مدیران

نادر مقدس: می‌خواهم بابل را مرکز سینمایی استان مازندران کنم

نادر مقدس فیلم‌ساز و مدیر سینمای هنروتجربه بابل: می‌خواهم بابل را مرکز سینمایی استان مازندران کنم.

سینمای هنروتجربه در بابل روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه در این شهر و با حضور هنرمندان، مسئولین و مدیران شهری و استانی و چهار عضو شورای سیاستگذاری هنر و تجربه افتتاح شد. سینمایی که در مرکز شهر بابل و در یک مجمتع فرهنگی و سینمایی قرار گرفته است. مدیریت این سینما را نادر مقدس کارگردان قدیمی سینمای کشور برعهده گرفته که خود اهل همین شهر است و حالا برای کار فرهنگی دوباره به شهر زادگاهش برگشته است. به همین بهانه به سراغش رفتیم تا از برنامه‌ هایش برای این سینما بپرسیم.

سینما هنرو تجربه بابل

در آیین افتتاح این سینما، مدیرکل برنامه و بودجه استان مازندران از حجم زیاد پروژه‌ های نیمه ‌تمام در این استان و به شکل مشابه در بقیه جاهای کشور خبر داد و عنوان کرد از مشارکت و سرمایه‌گذاری چه به صورت مالی و به چه به صورت مشارکت در اداره این پروژه‌ها استقبال می‌کند. به عنوان اولین سوال از نادر مقدس پرسیدیم تجهیز و تکمیل این سالن سینما چطور انجام گرفته است و در تجهیز سینما او چه نقشی را برعهده داشته است. نادر مقدس که با همکاری همسرش افسانه منادی کار این سینما را پیش برده در جواب می‌گوید: «مرکز مجتمع سینمایی بابل یکی از بهترین‌ها در کشور است. دو نمونه از این مجتمع ‌ها ساخته شد، یکی در دزفول و یکی دیگر در بابل. از سال ۸۳ که این مرکز راه افتاد، جشنواره وارش را به اتفاق آقای قربان پور اینجا برگزار کردیم و خیلی دیگر از جشنواره ‌های استانی و نشست‌های سینمایی را اینجا برگزار کردیم. اما این سالن کاربرد سینمایی نداشت.»

مقدس درباره این‌که چطور به فکر افتادند این سینما را به جایی برای نمایش فیلم‌های هنروتجربه تبدیل کنند، توضیح میدهد: «وقتی در شورای مرکزی کانون کارگردانان دوستان از هنروتجربه صحبت می‌کردند، دیدم بهتر است پیشنهاد نمایش فیلم‌های هنروتجربه در استان مازندران را مطرح کنم. به خصوص که در بابل کارگاهی برای آموزش تئاتر و سینما دایر کرده بودم به نام کارگاه تجربی هنر. من هر پنج‌شنبه به خاطر این کارگاه به بابل می‌آمدم و حالا می‌توانستم علاوه بر آن، مساله سینما در این شهر را هم دنبال کنم. اول هم قرار نبود من بیایم وسط، قرار بود فقط کمک کنم تا راه بیافتد. این تلاش ما باعث شد به من پیشنهاد بدهند خودم کار را برعهده بگیرم.»

نادر مقدس درباره چگونگی کار تجهیز این سالن و تبدیل آن به سینما عنوان میکند: «برای تجهیز این سالن با سینماشهر صحبت کردیم و با حمایت‌های آقای ایوبی و آقای علم‌الهدی و همچنین آقای جاودانی مدیرکل ارشاد که بسیار به این کار علاقه‌مند بودند، فروردین امسال به پایان رساندیم و تا تجهیزات سینما را کامل کنیم تا اردیبهشت امسال طول کشید. وقتی کار کامل شد، به این فکر افتادیم که یک افتتاحیه خوبی هم برای این سینما ترتیب بدهیم.»

سینماهایی که در شهرستان‌ها فیلم‌های هنروتجربه را نمایش می‌دهند، از یک سانس در روز تا اختصاص کلیه سانس‌ها به این گروه در نوسان هستند. از نادر مقدس مدیر سینمای بابل پرسیدیم در این سینما چند سانس در روز یا هفته به هنروتجربه اختصاص دارد. مقدس در جواب میگوید: «فعلا طبق توافقی که با آقای علم‌الهدی مدیر این گروه داشته‌ایم، قرار بر این شده است که روزی دو سئانس به هنروتجربه اختصاص بدهیم. البته احتمالا در آینده تعداد سانس‌ها را افزایش میدهیم ولی فعلا سئانس‌های دیگر به سینمای عمومی کشور اختصاص دارد. تصمیم داریم از اول مهر سئانس‌های اول صبح را هم به سینمای کودک مختص کنیم و با همکاری آموزش پرورش دانش‌آموزان به دیدن این فیلم‌ها بیایند.»

اما این مجتمع فرهنگی سینمایی همان‌ طور که از اسم آن پیداست تنها یک سینما نیست. نادر مقدس درباره سایر فعالیت‌های این مجتمع اضافه میکند: «اینجا مدرسه سینمایی هم می‌شود. قرار است آموزش هم بدهیم. آموزش کارگردانی، تدوین، فیلمنامه، فیلمبرداری و صدابرداری هم جزو برنامه‌ های ماست چون می‌خواهیم جوان‌های علاقه‌مند به فیلم‌سازی در شهر و استان ما که پتانسیل خوبی هم دارند، در جشنواره وارش فیلم‌های بیشتر و بهتری داشته باشند. یکی از ماموریت ‌های ما جذب علاقه‌مندان است. در کل استان و نه فقط در شهر بابل. در واقع این مجتمع را برای کل استان طراحی کرده‌ایم. استادان خوب را هم از تهران می‌آورم. هنرجویان ما تا حالا در سه فیلم بازی کرده‌اند. کلی تئاتر اجرا کرده‌اند. این هنرجوها را برای دیدن تئاتر به تهران می‌بریم. نگاهم خیلی دراز مدت ‌تر و حرفه‌ای است. دوست دارم اتفاق جدی ‌تری بیافتد و می‌خواهم بابل را مرکز سینمایی استان مازندران کنم.»

منبع خبر: سایت هنر و تجربه
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 15 مرداد ماه 1395 | نام کاربر: Morteza Talebpour

 

 

   تبلیغات وبسایت سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 
 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها
طراحی و راه اندازی وب سایت

 

 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                                        پشتيباني فني، مشاوره برای طراحی سایت: 2644 834 0910
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir