سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

اگر هر فیلمی بعد از دو هفته نفروخت؛ عوض می شود!

خداحافظی اکران فیلم «من دیه گو مارادونا هستم»

در حالیکه «من دیه گو مارادونا هستم» خداحافظی زود هنگامی از پرده سینماها داشت از چهارشنبه دو فیلم تازه وارد چرخه اکران شدند. «دریا کنار» و «عشق و جنون» دو فیلمی هستند که به ترتیب در گروه ماندانا و زندگی روی پرده می روند. با اکران فیلم آرش معیریان، گروه ماندانا برای اولین بار در سال جدید سرگروهی را تجربه می کند. این در حالی است که «عشق و جنون» جایگزین فیلم بهرام توکلی در گروه زندگی می شود. دانیال عبادی، بهنوش بختیاری، مهران غفوریان، مهران رجبی، سحر قریشی، سیروس گرجستانی، فتحعلی اویسی، نادر سلیمانی، نعیمه نظام دوست و امید علومی در «دریا کنار» بازی می‌کنند. فیلمی که آرش معیریان و سید محسن وزیری تقریباً با همان تیم «کالسکه» ساختند که سال قبل روی پرده رفت. «دریا کنار» یک ملودرام اجتماعی با مایه های کمدی است.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

«عشق و جنون» هم آخرین نقش آفرینی سعید راد در سینماست. فیلمی به کارگردانی حسن نجفی که مضمونی اجتماعی دارد. فیلم درباره بایرام است. او مردی است که با شنیدن خبری برای گرفتن انتقام راهی تهران می شود. پوریا پورسرخ، بهاره افشاری، الهام چرخنده، شیوا مکینیان، ضرغام استادی اصل، مهتاب شکریان و صبا سهیلی دیگر بازیگران فیلم هستند.

اما نکته قابل توجه اینجاست که با اکران این دو فیلم تعداد فیلم های روی پرده به عدد 10 می رسد. این تعداد، به غیر از 15 فیلم گروه هنر و تجربه است که ظرفیت اکران سه سینما را در تهران اشغال کرده اند.

طبق آئین نامه جدید شورای صنفی نمایش، قرارداد اکران هر فیلم در سال جدید حداقل دو هفته خواهد بود و این یعنی فیلمی که مخاطب نداشته باشد تحت هر شرایطی بعد از دو هفته از سینمای سرگروه پائین می آید. این قانون البته در نگاه اول به نفع سینماست. آن هم در شرایطی که این قانون برای همه فیلم های عادلانه اجرا شود. نه اینکه فلان فیلم مورد حمایت دولت بتواند تا هرزمان خواست روی پرده اکران بماند. اینکه هر فیلمی تماشاگر ندارد تحت هر شرایطی بعد از دو هفته تعویض شود در سینمای قبل از انقلاب هم اجرا می شد. اتفاقی که البته باعث شد در مقطعی سینمای تجاری رونق پیدا کند. در چنین شرایطی به نظر می رسد  وظیفه شورای صنفی نمایش مدیریت اکران باشد.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 07 خرداد ماه 1394

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir