سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

استان کردستان فقط یک سالن سینما و یک پردیس سینمایی در سنندج دارد

چراغ سینما «کوردستان» مریوان بعد از مدت ها روشن شد

چراغ سینما «کوردستان» مریوان بعد از سالها تعطیلی، سرانجام شامگاه سه شنبه با اکران فیلم «سپیده دمان» روشن شد و با تماشاگران و مخاطبان آشتی کرد. مدیر جدید سینما کوردستان مریوان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: با پیگیری های مستمر و نظر مساعد مالک سینما کوردستان پس از حدود سه سال، شاهد بازگشایی مجدد و اکران فیلم در این سینما هستیم.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

فاتح بادپروا بیان کرد: یکی از دغدغه های اصلی سینما در جامعه ما حضور کمرنگ تماشاگران و کاهش فروش بلیط ها است که به نوعی باعث ضرر مالی به مالک سینما و تهیه کننده فیلم ها می شود. وی با اشاره به اینکه نگاه «جلال آذری»، مالک سینما به این موضوع، کسب درآمد نیست، افزود: با توجه به علاقه شخصی وی به فرهنگ و سینما، طبق توافق های انجام شده به مدت دو سال مدیریت سینما کوردستان را به بنده واگذار کرده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر سینما مریوان فاقد سیستم دیجیتال است که با پیگیری ها و مکاتبه های اداری که با استان و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران انجام شده است در کوتاه ترین زمان ممکن سینما کوردستان مریوان نیز به سیستم دیجیتال مجهز می شود.

بادپروا با اشاره به اینکه دیجیتالی کردن سینما کوردستان نیاز به 800 میلیون ریال اعتبار دارد، گفت: مالک سینما با نگاه و تفکر هنری خود حاضر به پرداخت این مبلغ شده است. وی یادآور شد: سینما مریوان دومین سینما مجهز استان است و در نوع خود یکی از سالن های با کیفیت و داری امکانات روز است.

مدیر جدید سینما کوردستان افزود: تمام تلاش ها بر این بود تا بتوانیم فیلم های جشنواره فجر را در سینما اکران کنیم که متأسفانه با توجه به فرایند اداری، موفق به این امر نشدیم ولی در جشنواره های آتی فیلم فجر با یاری و استقبال گرم شهروندان هنردوست و علاقه مند این مهم عملی می شود.

وی اضافه کرد: در روند آغاز به کار مجدد سینما مریوان تمام دستگاه های اجرایی همکاری و مساعدت های لازم را داشتند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به عنوان دستگاه متولی و فرهنگی این شهرستان نقش زیادی داشته است. بادپروا گفت: فیلم «سپید دمان» (به ره به یانیه کی زوو) از 28 بهمن همزمان با چهار شهر استان در مریوان نیز اکران شده است. وی بیان کرد: این فیلم 90 دقیقه ای توسط «انور سندی» فیلمساز کشور عراق کارگردانی شده است.

مدیر سینما کوردستان مریوان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام کارگردان فیلم، درآمد حاصل از فروش فیلم به کودکان آواره عراقی تعلق خواهد گرفت. سینما کوردستان مریوان با 500 صندلی از سال 1390 تاکنون تعطیل بوده است.
پیش از بازگشایی سینما مریوان، استان کردستان با یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت فقط در سنندج دارای یک سالن سینما و یک پردیس سینمایی بود. مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 26 بهمن ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق و مربوط به انجمن سينماداران ايران مي باشد | درج مطالب با ذكر نام سايت و درج لينك بلامانع است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا»
 بهترين تفكيك پذيري صفحه، حالت  864 * 1152 است.