سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

مخالفت انجمن سینماداران با اجرای دوباره طرح سلام سینما

اشرفی: پیش از اجرای طرح؛ بلیت‌ ها خریداری شوند

بانی فیلم آنلاین: اجرای طرح سلام سینما در سال گذشته با وجود استقبال مردم؛ اعتراضات فراوان سینماداران را به دنبال داشت. این اعتراض ‌ها حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) را بر آن داشت تا اعلام کند: اگر شورای صنفی نمایش و انجمن سینمادارن موافق باشند؛ روز سلام سینما دوباره در ۲۱ شهریور اجرا شود.

محمد قاصد اشرفی (رئیس انجمن سینماداران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به مخالفت این انجمن با اجرای دوباره این طرح گفت: سال گذشته در زمان اجرای این طرح ما مخالف اجرا به این شکل بودیم. وی با اشاره به دلایل مخالفت انجمن سینماداران ادامه داد: ظرفیت سینماهای کشور بسیار محدود است. زمانی ‌که در رسانه‌ های جمعی اعلام می‌شود سینما رایگان است؛ طیف بسیاری از مردم به سینما‌ها می‌آیند تا اندازه ‌ای که سالن ‌های سینمایی توانایی پاسخگویی به این میزان استقبال را ندارند.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

اشرفی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح با نیروی انتظامی هماهنگی نشده بود، افزود: تعدادی از مردم توانستند فیلم‌ های روی پرده را ببینند اما بسیاری هم نتوانستند هیچ فیلمی ببینند. زیرا کسانی که به سالن می‌آمدند دیگر نمی‌خواستند از سالن خارج شوند. آنها در سالن می‌مانند و ما نیز قدرت خارج کردن آنها را نداشتیم.

اشرفی با اشاره به اینکه قرار بود هزینه بلیت ‌های سینما و سالن‌هایی که این طرح در آنها اجرا شده توسط دولت به سینماداران پرداخت شود، افزود: هیچ پولی به سینماداران پرداخت نشده است. فقط ۵۰ میلیون تومان به انجمن سینماداران داده شد. ما هم به دلیل عدم امکان تخصیص، موفق به تقسیمِ این پول میان همه سینماهای کشور نشده‌ایم.

اشرفی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا چنین طرحی اجرا نمی‌شود، افزود: وقتی بین مردم بن ارازق تقسیم می‌شود، مردم باید برای گرفتن آن ساعت ‌ها در صف بایستند. این وضعیت در رایگان شدن سینما اسف ‌بارتر است و در این شرایط امکان استفاده از سینما به هیچ عنوان وجود ندارد.

اشرفی افزود: اگر این طرح قرار است امسال اجرا شود باید پیش از اجرای آن؛ بلیت‌ ها خریداری شوند و هزینه‌ آن پرداخت شود. بعد بلیت‌ ها توزیع و مشخص شود چه کسانی باید به سینما بیایند. همچنین در اجرای این طرح باید با نیروی انتظامی برای حفظ امنیت همکاری و هماهنگی شود.

منبع خبر: خبرگزاری ایلنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 07 شهریور ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir