سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

استقبال حیرت ‌انگیز از یک فیلم کره‌ای؛ ۱۵ میلیون کره‌ای به دیدن این فیلم رفته‌اند

صنعت سالمی که به وسیله ارتباط با سینمای روز دنیا شکل گرفته و نه با انکار آن

کافه‌ سینما - سید آریا قریشی: حماسه جنگی - تاریخی کره‌ای به فروشی 110 میلیون دلاری دست یافته و تقریباً 15 میلیون نفر از مردم کره را به سینما کشانده است. متولیان سینمای ورشکسته ایران این گزارش را بخوانند...

به گزارش سرویس سینمای جهان کافه‌ سینما، به نظر نمی‌رسد هیچ چیز نمی‌تواند جلوی غرش فیلم «جریان‌ های خروشان» را بگیرد. این فیلم که هفته پیش به پرفروش ‌ترین فیلم سال 2014 در کره جنوبی تبدیل شد، این هفته توانست رکورد طولانی ‌مدت «آواتار» (جیمز کامرون) را شکسته و به پرتماشاگرترین فیلم تاریخ کره جنوبی تبدیل شود. چیزی حدود 15 میلیون نفر از میان جمعیت 50 میلیون نفری کره جنوبی به تماشای این فیلم رفته ‌اند. روز شنبه، تنها هجده روز پس از آغاز اکران، این فیلم تاریخی توانست رکورد 13.62 میلیون بیننده را که متعلق به «آواتار» بود و چهار سال بود که شکسته نشده بود، جابجا کند. در حالی که فیلم جیمز کامرون بعد از 40 روز نمایش توانست به آمار ده میلیون بیننده برسد، «جریان ‌های خروشان» تنها بعد از 12 روز این آمار را کسب کرد.

فیلم سینمایی جریان های خروشان محصول سینمای کره

«جریان‌ های خروشان» که با بازی چوی مین – سیک (ستاره سینمای کره‌جنوبی که سابقه بازی در فیلم‌های مشهوری چون «پیر پسر» را دارد و امسال در فیلم «لوسی» به کارگردانی لوک بسون هم ایفای نقش کرده) همچنین اولین فیلم کره‌ای است که آمار فروش بیش از 100 میلیون دلار را در بازار داخلی بر جای می‌گذارد. این فیلم که با بودجه ‌ای 18.6 میلیون دلاری ساخته شده، فعلاً 110.54 میلیون دلار فروخته است. «آواتار» که از نمایش در سالن ‌های مجهز به آیمکس و نمایش سه‌ بعدی (که بلیتشان از سینماهای عادی گرانتر است) سود می‌برد، با فروشی 122 میلیون دلاری کماکان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماهای کره جنوبی است و در رده سوم هم فیلم «دزدان» (محصول خود کره جنوبی) با فروش 91 میلیون دلاری قرار دارد.

«جریان‌های خروشان» که داستانش در قرن شانزدهم می‌گذرد، به نبرد دریایی نیروهای کره و ژاپن می‌پردازد که با پیروزی نیروی دریایی کره خاتمه یافت.

اما علاوه بر «جریان‌های خروشان» دو فیلم دیگر کره‌ای هم در اکران امسال این کشور موفق نشان داده‌اند. فیلم «دزدان» که اخیراً به واسطه پیش ‌فروش موفق در بازار جشنواره کن به چهارده کشور فروخته شده است، با جذب 4.29 میلیون مخاطب در رده دوم قرار گرفت و فیلم «هائمو» که به زودی در جشنواره فیلم تورنتو هم به نمایش در خواهد آمد، در رده سوم قرار گرفت.

چنین خبری مثل همیشه می‌تواند تلنگری باشد به دست ‌اندرکاران سینمای ایران. کافی است وضعیت سینمای ایران و کره جنوبی را با هم مقایسه کنیم. مسئولان سینمای ایران مدت ‌ها تلاش کردند تا با اقداماتی همچون منع استفاده از ویدیو، به انحصار در آوردن ورود فیلم‌های خارجی، طرد و رد کلی سینمای پیشروی آمریکا و تصمیم‌ گیری خودخواهانه در مورد سلیقه سینمایی مردم، «سینمای ملی» را تقویت کنند و در کره جنوبی فیلم‌هایی مثل «آواتار» با بهترین کیفیت و در بهترین سینماها به نمایش در آمدند. حالا این طرف با جمعیتی حدود 75 میلیون نفر، فیلمی که بتواند در سطح کشور به آمار یک میلیون بیننده برسد به عنوان یک موفقیت بزرگ مورد بررسی قرار می‌گیرد و آن طرف طبق آمار ده فیلم در تاریخ کره جنوبی به آمار ده میلیون بیننده رسیده ‌اند که هشت فیلم از محصولات این کشور و تنها دو فیلم («آواتار» و انیمیشن «یخ‌ زده») از محصولات آمریکا بوده‌اند. اینجا پرفروش‌ترین محصول سینمای ایران کمتر از ده درصد مردم تهران را به سینماها کشانده و آن طرف سی درصد از کل جمعیت کره جنوبی برای تماشای یکی از محصولاتشان به سینما رفته‌اند. سینمای کره جنوبی جذابیت را از محصولات سینمای آمریکا وام گرفته و اینجا با سیل فیلم‌ های نچسبی رو به ‌رو هستیم که در سالن ‌های خالی به نمایش در می‌آیند. آن دسته از فیلم ‌های سینمای کره جنوبی برای مردم ساخته می‌شوند و بسیاری از آثار سینمایی اینجا برای دلخوش‌ کردن مسئولان نهادها و آدم‌ های بی‌ ربط دولتی. موفقیت محصولات آنجا وابسته به استقبال سینما دوستان است و برخی از فیلم‌های اینجا، با پول گرفتن از نهادهای دولتی که از پول نفت تغذیه می‌شوند، عملاً در مرحله تولید به سود می‌رسند و نه در مرحله عرضه. اینگونه است که آنجا یکی از فیلم ‌های کره جنوبی در بازار جشنواره کن به چهارده کشور فروخته می‌شود تا از همین حالا بخش مهمی از هزینه‌ هایش را از طریق سینما برگرداند و اینجا دستاورد عده‌ ای از مدیران، حضور در سواحل زیبای کن است. سینمای کره جنوبی ارتباط دوسویه و معقولی با سینمای روز دنیا برقرار کرده و اینجا جرقه‌ های موفقیت در اسکار و کن، یک «اتفاق» به نظر می‌رسند. نتیجه این می‌شود که آنجا یک صنعت سینمایی خودکفا ایجاد شده و اینجا اگر شیرهای نفت حتی به مدت یک ماه بسته شوند، بخش مهمی از سینمای ایران ورشکست خواهد شد. سینمای آنجا می‌تازد و سینمای ما هنوز نمی‌تواند حتی روی پای خود بایستد.

منبع خبر: سایت سینمایی کافه سینما
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 30 مرداد ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir