سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

دیدگاه رئیس انجمن سینماداران درباره طرح «سینما سلام»

اشرفی: حرمت مردم و حرمت سالن‌ های سینما حفظ شود

سایت انجمن سینماداران ایران: رئیس انجمن سینماداران کشور با تأکید بر مناسب بودن طرح «سینما سلام» گفت: اگر قرار است امسال این طرح در روز ملی سینما اجرا شود‌، باید هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم به گونه‌ای صورت بگیرد که هم حرمت مردم و هم حرمت سالن‌ های سینما حفظ شود.

محمدقاصد اشرفی در گفتگویی با ایسنا، درباره طرح «سینما سلام» که طبق اعلام قبلی باید در 21 شهریورماه اجرا شود،‌ بیان کرد: سال گذشته که این طرح به صورت رایگان در روز دهم بهمن‌ ماه اجرا شد‌،‌ اگرچه مشکلاتی پیش آمد، اما نمی‌توان منکر این موضوع شد که در این طرح تعدادی از مردم که تا به حال به سینما نیامده بودند و یا سالها بود که از سینما دور شده بودند، بار دیگر به سالن‌های سینما آمدند و به تماشای فیلم‌ نشستند.

سینما ماندانا تهران

او افزود: مشکلات پیش آمده هم به دلیل نبود هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته بود که منجر به آسیب تعدادی از سالن ‌های سینمایی شد. وی با تأکید بر اینکه این طرح باید به درستی اجرا شود‌، گفت: با توجه به تجربه سال گذشته به دنبال راهکارهایی هستیم تا شرایطی فراهم شود که علاقه‌مندان به سینما به صورت منظم و با آرامش وارد سالن شده و فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنند.

اشرفی با اشاره به جلساتی که با حبیب ایل ‌بیگی (مسئول طرح «سینما سلام») برگزار شده است، اظهار کرد: در طرح «سینما سلام» نیت خوبی وجود داشت و دارد، اما با توجه به هجومی که پشت درهای سینما شاهد بودیم و نیز با توجه به ظرفیت محدود سالن ‌ها، با مشکل روبه رو شدیم، به همین دلیل امسال نیازمند هماهنگی سینماداران،‌ مسئولان فرهنگی و نیروی انتظامی هستیم.

رئیس انجمن سینماداران کشور در ادامه با تأکید بر اینکه نظراتی که مطرح می‌کند دیدگاه کلی سینماداران است،‌ درباره خسارت ‌های وارد شده به سالن‌ها و تعمیر آنها توضیح داد: پس از اجرای طرح در سال گذشته و خسارت ‌هایی که به تعدای از سینماها وارد شد، قرار بود سازمان سینمایی مبلغی را برای خسارت‌ های وارد شده به سالن‌ها بپردازد، اما فقط 50 میلیون تومان به انجمن سینماداران داده شد که این رقم آنقدر ناچیز است که نمی‌دانیم چگونه بین سینماهای خسارت دیده تقسیم کنیم.

وی تأکید کرد: اگر قصد و نیت بر این است که طرح «سینما سلام» بار دیگر اجرا شود، باید برنامه ‌ریزی درستی هم برای آن صورت گیرد؛ مثلا یکی از راهکارهایی که می‌توان در نظر گرفت این است که برحسب ظرفیت سالن‌ ها، بلیت در سانس ‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد تا همه با آرامش وارد سالن ‌های سینما شوند.

اشرفی در پایان درباره اینکه بسیاری از مشکلات سال گذشته به این دلیل پیش آمد که کمتر کسی انتظار استقبال گسترده مردم از طرح «سینما سلام» را داشت‌، به تبلیغاتی که توسط صدا و سیما انجام شد اشاره و اظهار کرد: بارها و بارها گفته‌ایم اگر صدا و سیما در تبلیغ فیلم‌ های سینمایی ما را یاری کند‌، شاهد رونق سینما در تمام طول سال خواهیم بود، اما این رسانه فقط برای همان یک روز اقدام به تبلیغ گسترده این طرح کرد که نتیجه آن هم حضور بیش از انتظار مردم در سینماها بود. این در حالی است که صدا و سیما می‌تواند در دیگر روزهای سال هم فیلم‌های سینمایی را به این شکل تبلیغ کند.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 29 مرداد ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir