سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

رئیس انجمن سینماداران: سینما بیش از هر زمان دیگری دولتی است!

جایگزین مناسبی برای تغییر سرگروهی سالن ها وجود ندارد

رئیس انجمن سینماداران می‌گوید که سالن‌های سینمای مناسبی وجود ندارد که بتوانند آن را جایگزین سرگروه‌ های فعلی کرد و گرنه حداقل به طور آزمایشی این کار را انجام می‌دادند.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

محمدقاصد اشرفی در گفتگویی با ایسنا، درباره اینکه چهار سینما از پنج سینمای سرگروه در اختیار بخش دولتی (از جمله حوزه هنری، فارابی، شهرداری) است، بیان کرد: در حال حاضر بخش خصوصی چندانی در سینما نداریم، بخش خصوصی ما در تولید و نمایش نابود شده و سینما بیشتر از هر زمان دیگری دولتی است به عبارتی دقیق تر در سینما بخش خصوصی اصلا دیده نمی‌شود.

وی درباره اینکه چرا علی رغم مسائلی که درباره سرگروه‌ های سینمایی وجود دارد، سینماهای مناسب دیگری جایگزین آنها نمی‌شوند؟، گفت: ما جایگزینی برای آنها نداریم. به همین دلیل است که سال‌های سال سرگروه‌ های سینمایی هیچ تغییری نکرده‌اند.

رئیس انجمن سینماداران در این‌ باره توضیح داد: همانطور که می‌دانید سرگروه ‌های «استقلال»، «آفریقا»، «قدس» و «آزادی» تقریباً در یک محدوده هستند و جزو سینماهای پرمخاطب محسوب می‌شوند. نکته بسیار مهم درباره جایگزین کردن یک یا دو سینما بجای آنها، این است که در صورت انجام چنین اقدامی، ممکن است دو سه سینما مجبور شوند فیلم ‌های یکسان به نمایش بگذارند که این کار به همین اقتصاد نحیف سینما هم ضربه خواهد زد.

اشرفی تصریج کرد: اگر سالن مناسبی در اختیار داشتیم که می‌توانستیم آن را جایگزین سرگروه‌ های سینمایی کنیم، حداقل به طور آزمایشی و برای محک زدن این کار را می‌کردیم اما متأسفانه سینماهای فعلی قابلیت سرگروهی ندارند.

رئیس انجمن سینماداران که مدیر پردیس «ماندانا» در شرق تهران نیز هست، درباره این سخنانش و با نام آوردن از پردیس «اریکه ایرانیان» توضیح داد: از نظر ما سینما «اریکه ایرانیان» برای سرگروهی مناسب بود و از ابتدای امسال قرار بود که جایگزین گروه «عصر جدید» شود اما مالک آن در نهایت رضایت نداد و باعث شد که سینما «فرهنگ» که متعلق به بنیاد فارابی است به عنوان سرگروه معرفی شود.

وی درباره دلیل رضایت ندادن مدیر سینما «اریکه ایرانیان» برای سرگروهی اظهار کرد:‌ در هر صورت سالن ‌های سینما «اریکه ایرانیان» چند منظوره است و آنها نمایش تئاتر و برگزاری کنسرت موسیقی نیز دارند. اینکه یک سینما به عنوان سرگروه معرفی شود، علیرغم امتیازاتی که دارد محدودیت‌ هایی را برای سینمادار ایجاد می‌کند و به همین دلیل تعدادی از سینماهای مناسب حاضر نیستند به عنوان سرگروه معرفی شوند.

این سینمادار درباره محدودیت ‌های سرگروهی در سینمای ایران گفت: در هر صورت سینماهای سرگروه موظفند که همه فیلم ‌ها را در یک بازه زمانی مشخص اکران کنند اما سالن‌ های دیگر چنین اجباری ندارد و اگر یک فیلم فروش خوبی نداشته باشد، می‌توانند آن را با یک فیلم بهتر جایگزین کنند؛ در حالی که سرگروه‌ ها در هر حالت و حتی اگر هر روز کل صندلی‌هایشان خالی باشد، باید یک فیلم را در مدت زمان اکران، روی پرده نگه‌ دارند.

منبع خبر: ایسنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 20 مرداد ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir