سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

مهندس مسچی: ۳۱۰ سالن سینمایی در کشور فعال است

حمایت از تهیه کپی با کیفیت از آثار سینمایی

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، مهندس مجید مسچی صبح روز سه شنبه ۱۴ مرداد در نشست خبری با اهالی رسانه که در سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد افزود: وظیفه موسسه سینما شهر مربوط به بخش سخت افزار سینماست و این موسسه نیم نگاهی به حمایت از پخش و اکران آثار سینمایی نیز دارد. وی یادآور شد: حمایت از بازسازی سالن های سینمایی موجود از دیگر فعالیت های این موسسه است. امروز نگهداری سینماهای تک سالن به صرفه نیست و سینماهای ما حداقل باید چند سالن داشته باشد. مدیرعامل موسسه سینماشهر تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت سالن های سینمایی منع شده از این رو تلاش ما تشویق بخش خصوصی برای سالن سازی در سینما است تا شاهد ساخت سالن های سینمایی در مجتمع های تجاری باشیم.

مسچی اظهار کرد: در بازسازی سینماها، در شش سال گذشته بیش از ۱۳۰ سالن را بازسازی کردیم. سالن سینما سروش از جمله این سینماها است که تا ۱۵ روز دیگر به بهره برداری می رسد. همچنین سینما فلسطین همدان، جام جم یزد، عصر جدید اراک از دیگر سینماهای بازسازی شده است. وی ادامه داد: در شرایط کنونی در حال بررسی پرونده دو سینما در شیراز و تبریز هستیم. همچنین دو سالن نیز در نیشابور به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل موسسه سینما شهر توضیح داد: این موسسه تجهیز سالن های سینمایی بخش خصوصی را انجام می دهد. یکی از این سینماها، کوروش است که شامل ۱۴ سالن با ظرفیت ۳ هزار نفر می شود. این سینما در حال حاضر بزرگترین سینمای کشور است.

مسچی ادامه داد: مجموعه چارسو نیز در تقاطع حافظ و جمهوری در حال تجهیز است که در قالب یک مجموعه تجاری قرار داشته و ۵ سالن دارد. مجموعه پرشین مهرشهر کرج نیز از دیگر مجموعه ها است که آبان افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: اصفهان سیتی با ۳ سالن، اریکه ملت و سیتی سنتر قم، ستاره خلیج فارس با ۶ سالن از دیگر پروژه های سینمایی است که تا آخر سال ۹۳ افتتاح می شود. به گفته مدیرعامل موسسه سینماشهر، سینماهای مگامال شهرک اکباتان، سپنا در کرج، بارون در شرق تهران با ۵ سالن از جمله پروژه هایی است که سال ۹۴ به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه پیش از برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر ۲۵ سالن سینمایی به امکانات دیجیتالی مجهز شده بود گفت: ۲۹۰ سالن سینمایی در شرایط کنونی دیجیتالی شدند و تنها ۱۵ سالن از مجموع سالن های کل کشور به این امکان مجهز نشده که شامل چند مجتمع فرهنگی است.

مسچی با بیان اینکه تبدیل نسخه ۳۵ میلیمتری به دیجیتال برای اکران آثار سینمایی امری اجباری است تأکید کرد که دوره اکران فیلم ها با نسخه ۳۵ میلیمتری تمام شده است. وی با اشاره به هزینه های مواد خام در سینما پیش از دیجیتالی شدن سالن ها اظهار کرد: پیشتر در سال حدود دو هزار نسخه  ۳۵ از آثار سینمایی تهیه می شد که هزینه هر نسخه ۴ میلیون تومان است و به عبارتی در هر سال مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد تومان در این بخش هزینه می شد. این در حالی است که بسیاری از سینماهای کشور به دلیل به صرفه نبودن هزینه کپی، از اکران آثار سینمایی محروم بودند.

مدیرعامل موسسه سینماشهر دیجیتالی شدن سالن های سینمایی را موجب ایجاد عدالت در اکران فیلم ها در سالن های سراسر کشور دانست و تأکید کرد که این مهم موجب دسترسی همه سالن ها به فیلم های تازه اکران شده است. مسچی با اشاره به توافق سازمان سینمایی با ادارات کل ارشاد استان ها گفت: تعدادی سالن مجتمع های فرهنگی در استان های مختلف از سوی موسسه سینما شهر و با حمایت استانها تجهیز خواهد شد. تعداد این سالن ها حدود ۲۰۰ عدد و شرط دیجیتالی شدن آنها، مشارکت ۵۰ درصدی استانها در تأمین هزینه های این مهم است. وی با اشاره به پروژه سینماکارت یادآور شد: توافقاتی با بانک آینده به عنوان عامل برای صدور سینما کارت انجام و در اغلب سینماها نیز کارتخوان مورد نیاز نصب شده است.

مدیرعامل موسسه سینماشهر با بیان اینکه امکان سینماکارت برای کارمندان موسسات و سازمان های مختلف درنظر گرفته شده یادآور شد: علاوه بر به ازای هزینه ای که سازمان ها در هر سینماکارت برای کارمندان واریز می کنند، ۲۰ درصد از هزینه یاد شده نیز به عنوان هدیه از سوی سازمان سینمایی و بانک عامل، به اعتبار هر کارت افزوده می شود.

مسچی درباره نصب سیستم مکانیزه فروش بلیت در سینماها نیز یادآور شد: ۶۵ درصد از سالن ها مجهز به این سیستم شده اند و الباقی سینماها نیز در آینده به این دستگاه ها مجهز می شود. نصب این دستگاه ها در سینماها رایگان است و از سوی سازمان سینمایی انجام می شود. وی اعلام آمادگی کرد که سینماهای شهرهای کوچک نیز به این سیستم مجهز شود. مدیرعامل موسسه سینما شهر با اشاره به حمایت این موسسه از پس تولید فیلم های سینمایی اظهار کرد: اغلب کارگردانان در تولید فیلم زحمت می کشند اما در مرحله نهایی که مهیا کردن کپی نهایی آثار سینمایی است اغلب هزینه ها به حداقل رسیده و در نهایت نسخه نهایی از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی شود.

مسچی توضیح داد: موسسه سینما شهر از ابتدای امسال بخشی را به حمایت از این بخش اختصاص داده و فیلم های سینمایی که در استودیوهای حرفه ای مراحل پس تولید را انجام می دهند می توانند از حمایت سازمان سینمایی در بخش یاد شده برخوردار باشند.

وی درباره تعطیلی استودیو فیلمساز توضیح داد: تعطیلی این استودیو برگرفته از فرآیند تکنولوژی است. امروز دیگر خبری از مواد خام در سینما نیست و دوره لابراتوار فیلم تمام و به خاطره ها پیوسته است. مدیرعامل موسسه سینما شهر اظهار کرد: ما نمی توانیم در یک تکنیک متوقف شویم. برخی لابراتوارها مانند بدیع همزمان با ورود تکنولوژی های جدید در سینما، خود را به روز رسانی کردند اما استودیو فیلمساز در این بخش هزینه نکرد.

مسچی با اشاره به تیتر یکی از سایت ها مبنی بر اینکه مسچی به حرف آمد گفت: موسسه سینما شهر، بسیار کوچک است و ما در این موسسه بیشتر فعالیت می کنیم و سرمان به کار گرم است. وی درباره تأخیر در راه اندازی پردیس سینمایی کوروش نیز یادآور شد: ما یکسال است که تجهیزات سالن های این سینما را تأمین کردیم. این مجتمع تجاری است و به هر حال تأخیر در تکمیل آن امری طبیعی است. امیدوارم تا ۱۰ روز آینده شاهد راه اندازی این سینما باشیم.

مدیرعامل موسسه سینما شهر درباره اجرای تئاتر در برخی سالن ها نیز گفت: سالنی که شش سانس اکران دارد می تواند یک نوبت نمایش تئاتر نیز داشته باشد. امروز برخی سینماها از جمله پردیس زندگی که سومین سینمای پرفروش است نیز اجرای تئاتر دارد. همچنین برخی سینماها که کاملاً تعطیل شده اند نیز اقدام به اجرای تئاتر می کنند که از جمله آن می توان به سینما قیام اشاره کرد.

مسچی درباره وضعیت سینما صحرا نیز یادآور شد: این سینما سه شریک دارد و دیجیتالی شدن آن منوط به هماهنگی سه شریک است. مشکل این سینما حل شده و به زودی تجهیز می شود.

وی درباره انحلال سینماها نیز گفت: انحلال سینما موضوع پیچیده ای نیست و چنانچه به جای سینماهای منحل شده سینماهای جدید ساخته شود اشکالی پیش نخواهد آمد. وزارت ارشاد در مجموع می تواند با انحلال سینماها موافقت کند. با انحلال سینماهای لاله زار مدت ها است که موافقت شده اما اختلاف میان صاحبان ملک و صاحبان سرقفلی، این سینماها را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

مسچی در پایان گفت: در حال حاضر ۲۴۰ سینمای فعال در کشور داریم که شامل ۳۱۰ سالن می شود که سهم تهران از میان این تعداد ۱۱۰ سینما است. 

منبع خبر: روابط عمومی سازمان سینمایی
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 10 مرداد ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir