سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

مجتمع سینمایی کوروش با ظرفیت ۱۴ سالن سینما و بیش از دو هزار صندلی افتتاح می شود

افتتاح دو سینمای مجهز در تهران و اصفهان

مجتمع سینمایی کوروش با ظرفیت ۱۴ سالن سینما و بیش از دو هزار صندلی به عنوان بزرگترین سینمای کشور عید فطر افتتاح می‌شود.

مدیر عامل موسسه سینما شهر که کار حمایت، تجهیز و توسعه سینماهای کشور نیز به عهده دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره افتتاح پردیس سینمایی کورش در غرب تهران افزود: این پردیس با ۱۴ سالن و مجموعاً ۲۵۰۰ صندلی همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر افتتاح می‌شود.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

وی درباره سالن ها و فناوری این مجموعه گفت: ۲ سالن سه بعدی در این مجموعه وجود دارد و همه سالن ها مجهز به سیستم پخش دیجیتال است، همچنین دو سالن علاوه بر سیستم دیجیتال، قابلیت پخش فیلم به صورت ۳۵ میلیمتری را دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، پردیس سینمایی کورش در غرب تهران با ۱۴ سالن و مجموعا ۲۵۰۰ صندلی همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر افتتاح می‌شود. بنابر این گزارش، قرار است جمعی از خبرنگاران در آستانه افتتاح این سینما، از این مجموعه دیدن کنند.

سينما سيتي سنتر با ظرفيت 1200 مخاطب در سپاهان شهر اصفهان افتتاح می شود

از سوی دیگر سينماي سيتي سنتر با ظرفيت 1200 مخاطب و سه سالن نمايش در سپاهان شهر اصفهان تا زمان برگزاري سي و سومين جشنواره فيلم فجر مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

مسعود صرامي مالک سينما سيتي سنتر اصفهان در گفتگو با فارس با بيان مطلب فوق اظهار داشت: در طراحي و ساخت اين سينما از آخرين تکنولوژي روز دنيا استفاده شده که با پايان مرحله طراحي هم اکنون وارد فاز اجرايي شده ايم که طبق پيش بيني ها تا اسفند 93 مراحل ساخت نيز به پايان خواهد رسيد اما تلاش مي کنيم براي جشنواره فيلم فجر مورد بهره برداري قرار گيرد.

وي در خصوص موقعيت مکاني و ويژگي هاي اين سينما گفت: سينماي سيتي سنتر با سه سالن و 1200 نفر ظرفيت مخاطب يکي از مجهزترين سينماهاي کشور خواهد بود که از امکانات تصويري و صوتي و تهويه مطبوع و دستگاه هاي اکسيژن که به تعداد نفرات و ميزان اکسيژن مصرف شده بيننده، اکسيژن به داخل سالن تزريق مي شود؛ برخوردار است که به جهت قرار گرفتن آن در منطقه سپاهان شهر مي تواند به افزايش مخاطبين سينما در استان اصفهان کمک بسيار زيادي کند.

صرامي تصريح کرد: احداث اين سالن در افزايش ميزان مخاطب سينما قطعاً تأثيرگذار خواهد بود چرا که امروزه سينما جهت استراحت و گذراندن اوقات فراغت در نظر گرفته مي شود و بيشتر مردم به دليل نبود فضاي مناسب محل سينما و يا نبودن امکانات رفاهي تا رسيدن فيلم به صورت CD به ويديو کلوپ ها، سينما نمي روند که اين مجموعه اين امکان را براي آن دسته از مردم فراهم مي آورد تا آنها هم زماني از وقت خود را صرف ديدن فيلم در سينما کنند.
مالک سينما سيتي سنتر اصفهان در خاتمه با اشاره به بودجه ساخت اين سينما بيان داشت: بودجه کلي اين مجموعه سينمايي 142 ميليارد تومان است که 40 ميليارد تومان نيز براي ساخت محل نمايش هزينه شده که اين رقم بيشترين سرمايه گذاري در بخش سينمايي کشور است که مسئولان با وجود اينکه شفاهاً مدافع اين مجموعه هستند اما در عمل هيچ گونه کمکي به بخش خصوصي براي ساخت اين مجموعه نشده است که اميدوارم بخش دولتي در اينگونه پروژه هاي بزرگ و ملي حامي بخش خصوصي باشد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 10 تیر ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir