سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

سینمای ورشکسته «نفتی»: تنها سینمای خصوصی استان مازندران هم تعطیل می‌شود

سینما جهان نما چالوش تعطیل می شود

بحث فروش تنها سینمای خصوصی مازندران را در معرض تعطیلی قرار داده است؛ سینمایی که نامش جهان ‌نماست و اکنون به لحاظ درآمدی با یک سفره‌خانه مقایسه می‌شود.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

به گزارش فارس از چالوس، تب ‌و ‌تاب رفتن به سینما در دهه ‌های 60 و 70، از رونق بسیار زیادی برخوردار بود و رفتن به سینما جزو برنامه‌های اصلی در زندگی مردم به حساب می‌آمد و برای آن، وقت و ارزش خاصی قائل بودند، اما اکنون با وجود پیشرفت‌های بسیار در عرصه سینما و ساخت فیلم‌های سینمایی با کیفیت صوتی و تصویری، شاهد آن هستیم که روز به ‌روز از تعداد علاقمندان برای رفتن به سینما و دیدن فیلم کاسته می‌شود.

برخی کارشناسان معتقدند، فیلمنامه‌هایی که محتوا و درونمایه‌ای در خود ندارد موجب شده‌اند تا فیلم‌های سینمایی، با محتوایی ضعیف و بدون پیام به بیننده منتقل شوند، از سویی برخی دیگر معتقدند پیشرفت‌های سریع تکنولوژی هم باعث تولد دستگاه‌های پخش خانگی شده و فیلم‌های سینمایی پس از مدت کوتاهی از پخش در سینما از سوی موسسات فیلمسازی در قالب سی‌ دی روانه بازار شده و بدین ترتیب هر کسی می‌تواند این فیلم‌ها را خریداری و در منزل خود تماشا کند و این موضوع، رغبت حضور مردم در سینما را بسیار کاهش داده است.

آنچه که به نوعی سینماها را مورد تهدید قرار داده، خالی ‌بودن صندلی ‌های آن حتی در زمان اکران بهترین فیلم‌های سینمایی است. این معضل، سینما جهان‌نمای چالوس را به عنوان تنها سینمای خصوصی مازندران تهدید می‌کند و به همین منظور خبرگزاری فارس این موضوع بسیار مهم را در گفتگو با مدیریت این سینما و مسئولان شهرستان چالوس مورد پیگیری قرار داد.

مدیر سینما جهان‌نمای چالوس به خبرنگار خبرگزاری فارس در چالوس درباره این سینما و مشکلات آن گفت: ادامه حیات فرهنگیِ این سینما به دلیل هزینه ‌های بسیار سنگینی که در بحث حفظ و نگهداری وجود دارد، با مشکل مواجه شده است. مهرزاد شهپرست تصریح کرد: از 12 ماه سال تنها دو ماه فروش مطلوبی داریم و بقیه سال چندان رضایت ‌بخش نیست، به همین دلیل خطر تعطیلی یا تغییر کاربری، سینما جهان‌نمای چالوس را به‌عنوان تنها سینمای خصوصی در استان مازندران تهدید می‌کند. وی اظهار داشت: از مجموع درآمد سالانه 120 میلیون تومان، مبلغ 60 میلیون تومان به‌ صاحب فیلم می‌رسد و بقیه نیز خرج حقوق کارگران و استهلاک سینما می‌شود و در این بین، پول بیمه کارگران نیز دو میلیون تومان در ماه است، که تمام این حساب و کتاب ‌ها گویای آن ‌است که در حقیقت درآمدی باقی نمی‌ماند.

مدیر سینمای جهان‌نمای چالوس با بیان اینکه در بیشتر سانس‌ های پخش فیلم نهایتاً حدود 20 نفر برای تماشای فیلم حضور دارند، افزود: به ندرت پیش می‌آید فیلمی مانند «اخراجی‌ها» که بر روی پرده سینما اکران می‌شود سبب پر شدن صندلی‌ های این سینما شود.

وی با اشاره به اینکه اگر این سینما تبدیل به سفره‌ خانه سنتی شود سود و منفعتش بیشتر است، اظهار داشت: اختصاص وام و تسهیلات بانکی و نیز در اختیار دادن بیلبوردهای تبلیغاتی برای تبلیغات فیلم‌های در حال اکران می‌تواند بخش زیادی از مشکلات سینما جهان ‌نما را حل کند. شهپرست به برگزاری کنسرت‌ های موسیقی دارای مجوز اشاره کرد و گفت: برگزاری کنسرت‌ها هم می‌تواند به این سینما کمک کند که البته در این زمینه فضای تعاملی بسیار خوبی در شهرستان چالوس وجود دارد.

بزرگترین پرده عریض اکران خاورمیانه در سینما جهان‌نمای چالوس

کارشناس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس در این‌باره به فارس گفت: سینما جهان‌نمای چالوس تنها سینمای خصوصی در استان مازندران است و بقیه سینماهای استان زیرنظر حوزه هنری قرار دارند.

بهنام طهماسبی بیان داشت: این سینما بزرگترین پرده عریض اکران سینمایی را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است که از انگلستان می‌آید، بنابراین اگر آسیب ببیند ترمیم آن سخت و حتی ناممکن است.

وی با تأکید بر اینکه سینما جهان‌نما، بازوی قوی شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس است، افزود: باید بیشتر برنامه ‌های فرهنگی و هنری شهرستان چالوس در این مکان برگزار شود.

سالانه 84 هزار نفر برای دیدن فیلم در سینما جهان‌نما حضور پیدا می‌کنند

کارشناس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس با اشاره به وجود بیش از 596 صندلی در این سینما، خاطرنشان کرد: سالانه تنها 84 هزار نفر برای دیدن فیلم به سینما جهان‌نما می‌روند که البته در این میان فیلم سینمایی «اخراجی ‌ها» بیشترین بار جذب مخاطب را بر دوش گرفت. این کارشناس سینمایی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود هزینه‌های سنگین برق و گاز به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پرداخت شود تا بخشی زیادی از هزینه ‌ها کاسته شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه بحث بلیت نیم‌بها نیز جواب نداد، افزود: از زمانی که بازسازی سخت ‌افزاری و نرم‌افزاری در سینما جهان‌نمای چالوس انجام شد حضور خانواده‌ها برای تماشای فیلم در سینما کمی افزایش یافت اما باز هم تأثیری در روند برطرف شدن مشکلات نداشت.

وی همچنین با بیان اینکه کل فروش این سینما در سال گذشته تنها 114 هزار تومان بود، تصریح کرد: این زمینه برای مالک سینما جهان‌نمای چالوس وجود دارد که بخشی از سینما را تغییر کاربری دهد تا شاید قسمتی از مشکلات آن حل شود.

با دو تکه شدن سینما جهان نمای چالوس مخالفیم

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر و چالوس و کلاردشت نیز در گفتگو با فارس با تأکید بر اینکه باید به سینما جهان‌ نمای چالوس کمک شود، گفت: چالوس در حوزه برگزاری کنسرت همراه با رعایت موازین دینی و اخلاقی در رتبه‌ های برتر قرار دارد و این نشان از همکاری و تعامل مسئولان شهرستان دارد. قاسم احمدی ‌لاشکی افزود: سینما جهان‌نمای چالوس، تنها به این شهرستان تعلق ندارد بلکه سینمای نوشهر و کلاردشت و عباس‌آباد و مرزن ‌آباد نیز هست و بنابراین با دو تکه شدن این سینما مخالف هستیم و معتقدیم باید به این مکان کمک شود.

وی اظهار داشت: امروز شرایط به گونه‌ای است که امکانات صوتی و تصویری در منازل باعث شده تا سینما دیگر نتواند فروغ گذشته را داشته باشد. این نماینده مجلس با بیان اینکه سینما جهان ‌نمای چالوس تنها فضای مطلوب شهرستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: در بحث تخصیص تسهیلات برای این سینما حتماً با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشستی را برگزار و در این باره صحبت خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌ های نوشهر و چالوس و کلاردشت با تأکید بر اینکه در سال «اقتصاد و فرهنگ» باید تدبیری اساسی برای برون ‌رفت از مشکلات سینمای جهان ‌نما اندیشیده شود، تأکید کرد: در بخش ‌های جانبی هم باید به سینما جهان ‌نمای چالوس کمک کرد و در این‌ باره شوراها و شهرداری‌ های منطقه باید اقدامات تشویقی انجام دهند و بیشتر برنامه‌های شهرستانی نیز باید در این سینما برگزار شود.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 27 خرداد ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir