سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

پيشنهاد رئيس انجمن سينماداران: اگر فيلم پرفروش اکران شود مردم در اين ايام به سينما مي آيند

فيلم جذاب، گيشه را از جام‌جهاني مي‌گيرد

بانی فیلم آنلاین - گروه سينماي ايراندر حالي كه اغلب كارشناسان اكران معتقدند مسابقات جام جهاني فوتبال روي گيشه فيلم‌ها تأثير منفي مي‌گذارد، رئيس انجمن سينماداران مي‌گويند در صورت اكران فيلم جذاب و مخاطب پسند در اين ايام نيز مي‌توان گيشه سينماها را پر رونق كرد. اين در حالي است كه فيلم‌هايي كه سازندگانش بحث زيادي براي موفقيتشان در گيشه متصورند حاضر نيستند فيلمشان را در چنين شرايطي اكران كنند. بي رغبتي به اكران فيلم‌ها در ايام برگزاري جام جهاني كار را به جايي رساند كه شوراي صنفي نمايش ناچار شد با اكران دو تله‌ فيلم موافقت كند. از سوي ديگر مدير پرديس زندگي نيز با اشاره به فروش ضعيف اغلب فيلم‌هاي روي پرده به اين نكته تأكيد مي‌كند كه فيلم خاصي روي پرده سينماها قرار ندارد كه نگران نفروختنشان باشيم.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

در شب ‌هايي كه جوان‌ ها به عنوان مهمترين قشر سينمارو ترجيح مي‌دهند به تماشاي هنرنمايي نيمار، فان، پرسي، مسي،‌ رونالدو و انبوهي ستارگان بزرگ ديگر بنشينند. نكته مهمتر شب‌هايي است كه تيم ملي كشورمان در رقابت‌هاي جام جهاني حضور مي‌يابد. شب‌ هايي كه احتمالاً گيشه افت زيادي را تجربه خواهد كرد.

اگر فيلم پرفروش اکران شود مردم در اين ايام به سينما مي آيند
محمد قاصد اشرفي - رئيس هيات مديره انجمن سينماداران - در گفتگو با «باني فيلم» خاطرنشان ساخت: قطعاً پخش مسابقات فوتبال جام جهاني در سينما به نفع سينمادارها بود، اما به دليل اينکه ساعات پخش مسابقات با سانس هاي سينما مقارن مي شد و شايد در اين بين صاحبان فيلم هاي روي پرده متضرر مي شدند طي جلسه اي که انجمن سينماداران تشکيل داد به اين نتيجه رسيديم از پيگيري مجدد اجراي طرح نمايش مسابقات فوتبال در سينما صرف نظر کنيم. در واقع خواستيم از توليدات داخلي مان حمايت کرده و ضرري را شامل فيلم هايمان نکنيم. ضمن اينکه در صورت اجراي اين طرح در ساعات پخش فوتبال موظف بوديم سهم صاحبان فيلم را هم پرداخت کنيم و ما هنوز اطلاع دقيقي از ميزان استقبال مردم از تماشاي فوتبال در سينماها نداشتيم.

مدير سينما ماندانا ادامه داد: مسلماً در اين ايام مردم کمتر به سينما مي آيند، اما اگر فيلم خوب و پرفروشي اکران شود شايد اين خلاء جبران شود.

فيلم خاصي در اکران نيست که نگران سوخت اش در اين ايام باشيم
يوسف زند - مدير پرديس زندگي - به «باني فيلم» گفت: به نظرم در اين ايام ضرر آنچناني شامل حال سينمادارها و صاحبان فيلم هاي حال حاضر نمي شود. به خصوص در مورد پرديس ها که سالن هاي زيادي هم دارند. چرا که کيفيت و وضعيت فيلم هاي روي پرده به گونه اي نيست که مردم حتي در شرايط عادي هم استقبال ويژه اي از آنها به عمل آورند. سطح فروش فيلم هاي فعلي به قدري پايين است که فوتبال يا هر مسئله ديگري نمي تواند تأثير چشمگيري روي آن بگذارد. در کل فيلم خاصي روي پرده نيست که نگران سوختن اش در اين ايام باشيم.

وي ادامه داد: قرار بود مسابقات فوتبال در سينماها نمايش داده شود که گفتند بايد با تفکيک جنسيتي آن هم در سينماهاي مختلف همراه باشد! خانم ها در يک سينما و آقايان در سينمايي ديگر فوتبال ببينند! مسلم است که ما با اين قوانين و قراردادها مخالفت مي کنيم. مردم وقتي همگي کنار هم در سينما مي نشينند اصلاً نيازي به مراقبت ندارند، اما در صورت تفکيکشان نه مي شود آقايان را کنترل کرد و نه خانم ها را. پرديس زندگي يک سينماي خانوادگي است و نه تنها ما اکثر سينمادارها تحت هيچ شرايطي زير بار چنين شرايطي نرفتيم. تماشاي مسابقات فوتبال در کنار هم و خانوادگي جذاب است.

دولت مي تواند در اين ايام بليت سينماها را نيم بها کند
فرهاد رجبي - مدير پرديس شکوفه - با بيان اين مطلب که ايام مسابقات جام جهاني و امتحانات مدارس تأثير چشمگيري در ريزش مخاطبان سينما داشته به «باني فيلم» گفت: در حال حاضر به غير از آخر هفته و تعطيلات، باقي سانس ها خلوت است.

وي افزود: به شخصه از ابتدا با اجراي طرح نمايش مسابقات فوتبال در سينماها مخالف بودم. چرا که تدابير امنيتي و انتظامي زيادي براي آن در نظر داشتند و مسئله اي که آنقدر براي آن تدابير مي انديشند مشکل دار مي شود. بنابراين چه لزومي دارد که آن را عملي کنيم؟ قطعاً در اين ايام صاحبان فيلم و سينمادارها متضرر مي شوند و دولت مي توانست براي کاهش اين ضرر بليت نيم بها يا سوبسيد براي فيلم ها در نظر بگيرد.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 18 خرداد ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir