سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

جام جهاني فوتبال چه تأثيري بر فروش فيلم ها مي گذارد؟

فوتبال عليه سينما!

بانی فیلم آنلاین - گروه سينماي ايران:  جام جهاني فوتبال برزيل از پنج شب آغاز شد. مسابقاتي که توجه همگاني را به سوي فوتبال جلب مي کند. در حالي که سينماداران از کاهش گيشه فيلم ها در ايام برگزاري جام جهاني سخن مي گويند. برخي رسانه ها از نگراني هاليوودي ها از احتمال شکست فيلم هاي پرهزينه شان در گيشه خبر داده اند. ظاهر نگراني از اينکه سينما در ايام برگزاري جام جهاني تحت الشعاع فوتبال قرار گيرد فقط منحصر به کشور ما نيست. آنچه پيش رو داريد حاصل گفتگوي خبرنگار «باني فيلم» با تعدادي از سينماداران درخصوص وضعيت فروش فيلم ها در روزهاي برگزاري جام جهاني است.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

مسابقات جام جهاني هميشه زنگ خطري براي سينماها بوده است
رضا سعيدي پور مدير سينما آزادي؛ با بيان اين مطلب که مسابقات فوتبال جام جهاني هميشه زنگ خطر و تهديدي براي سالن هاي سينما محسوب مي شده به باني فيلم گفت: طرح هاي پيشنهادي سينمادارها همگي در جهت بهره برداري از اين فرصت براي سينما بود. به نحوي که اشخاصي را که به طور کل طرفدار فوتبال هستند و اصلاً کاري با سينما ندارند را با اين ترفند به سينما بکشانيم تا حداقل فوتبال را در يک پرده عريض و در يک تجربه دسته جمعي تماشا کنند. قطعاً اين فرصتي است براي معرفي خودمان به تماشاگران علاقه مند به فوتبال. چرا که تماشاگران بعد از تماشاي فوتبال در کافي شاپ هاي سينما گرد هم مي آيند و راجع به فوتبال صحبت مي کنند. در اين بين به بنرها، تيزرها، آنونس ها و... فيلم ها هم نگاهي مي اندازند و تشويق مي شوند که بروند فيلم هم تماشا کنند. قرار هم نيست بلافاصله بعد از تماشاي فوتبال به تماشاي فيلم بنشينند. اين فرصت خوبي براي سينمادارها بود. چرا که در دراز مدت مي توانستيم فرهنگ سازي براي سينما انجام دهيم و محيط سينما را به کساني که اصلاً علاقه اي به آن ندارند بشناسانيم. پيشنهادهايمان را هم در اين خصوص ارائه داديم و جلساتي هم با وزارت ارشاد و اماکن داشتيم. متأسفانه در اين قضيه سينمادار خودش به تنهايي تصميم گيرنده نيست و وزارت ارشاد و اماکن هم در اين ماجرا سهيم هستند. آقاي ايوبي که بارها و بارها موافقت شان را با پخش مسابقات فوتبال در سينماها اعلام کردند، اما متأسفانه نيروي انتظامي داراي سليقه اي است مبني بر اينکه آقايان و خانم ها در سينماهايي جداگانه و دور از هم بايد به تماشاي فوتبال بنشينند. در واقع با اين تفکيک جنسيتي تمام تلاش هاي ما در جهت تبديل سينما به يک مکان خانوادگي از بين مي رفت و سينما تبديل مي شد به يک محيط مجردي که ممکن بود هر اتفاقي در آن رخ دهد. در اينصورت ما به عنوان صاحبان سينما اصلاً نمي توانستيم پاسخگوي اتفاقاتي که ممکن بود زمان پخش فوتبال بيفتد باشيم. به همين دليل تصميم گرفتيم وقتي نمي توانيم فوتبال را براي خانواده ها پخش کنيم به طور کل آن را رد کنيم که قطعاً اين قضيه به ضرر فيلم ها و سينمادارهاست.

وب سایت انجمن سینماداران ایران - سینما آزادی تهران

وي در پاسخ به اينکه آيا کسي جوابگوي ضرر وارده در اين ايام به صاحبان فيلم و سينمادارها است، گفت: وجدان ما راحت است که سعي مان را براي سر پا نگه داشتن فيلم ها و سالن ها کرديم. متأسفانه اين نيروي انتظامي بود که در اين زمينه با ما همکاري نکرد و آنها هستند که بايد پاسخگو باشند.

سعيدي پور افزود: حتي در برزيل که ميزبان مسابقات است از چندين ماه قبل از اين فرصت براي افزايش نشاط جامعه، مسائل اقتصادي و... برنامه ريزي کردند و واقعاً براي ما هم فرصت خوبي بود که استفاده لازم را از آن ببريم. ما 4 سال قبل همين طرح را بدون تفکيک جنسيتي در سينماها اجرا کرديم و با مشکل خاصي هم مواجه نشديم. متأسفانه سليقه مديريتي به گونه است که بعد از 4 سال اجراي اين طرح را با مانع روبه رو کرده. البته هنوز هم دير نشده و مي توان فکري در اين باره کرد. چرا که مردم مرتب از ما در خصوص نمايش مسابقات فوتبال در سينما آزادي سوال مي پرسند. با ابزارهايي که ما در اختيار داريم فقط کافي است روي سايت مان اعلام کنيم که نيروي انتظامي مجوز پخش مسابقات را براي خانم ها و آقايان صادر کرده. قطعاً بلافاصله مردم بليت خريداري مي کنند و براي تماشاي فوتبال به سينماها مي آيند.

مشخصاً مسئوليت محيط داخل سينما به عهده مدير سينماست. هر اتفاقي هم که در سينما بيفتد مدير سينما جوابگوست و اداره اماکن اصلاً جوابگوي داخل سينما نيست. وقتي مدير سينما چنين مسئوليتي را برعهده مي گيرد اتفاقاً اماکن هم بايد از آن استقبال کند.

سينماها در اين ايام کساد است
رامين نصيري - مدير سينما قدس - نيز با بيان اين مطلب که پخش مسابقات فوتبال تأثير منفي بر فروش فيلم ها مي گذارد به باني فيلم گفت: پخش فوتبال هاي مهم داخلي هم مردم را پاي تلويزيون مي نشاند و از سينما دور مي کند، چه رسد به مسابقات فوتبالي مثل جام جهاني. به نظرم بهتر بود فيلم هاي بسيار جذاب در اين ايام به اکران در مي آمد که مردم باز ساعتي از هفته را به تماشاي آن اختصاص مي دادند که آن هم عملاً هيچ صاحب فيلمي راضي به اکران فيلم اش در اين دوران نيست. اگر مسئولان مي خواهند به سينمادار لطمه اي وارد نشود بايد اجازه پخش مسابقات فوتبال در سالن ها را بدهند. قطعاً پخش مسابقات جام جهاني مي تواند سالن هاي سينما را از کسادي تأسف برانگيري که در اين ايام گريبانگيرش مي شود، رها سازد.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 17 خرداد ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir