سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

سید هادی منبتی: نمايش فوتبال در سينما با رعايت هنجارها خواهد بود

باشگاه مشتریان فوتبال پردیس ملت راه اندازی می شود

بانی فیلم آنلاین: مدير عامل موسسه تصوير شهر که پرديس‌هاي سينمايي شهرداري تهران زيرمجموعه وي فعاليت مي‌کنند تأکيد کرد نمايش فوتبال در سينماها با رعايت کامل هنجارها خواهد بود و به دليل ارائه بليت به نام اشخاص امکان کنترل فضاي سالن‌ها وجود دارد.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

هادي منبتي مديرعامل موسسه تصوير شهر به عنوان يکي از متوليان نمايش فوتبال ‌هاي جام‌جهاني در سينماها درباره چالش‌ هاي اين طرح به مهر گفت: مهمترين نکته ‌اي که بايد بدان اشاره کنم اين است که ما با ايجاد يک باشگاه و ثبت‌ نام افراد در آن امکان حضور آنها در سينما براي ديدن فوتبال را فراهم مي کنيم. بدين طريق مشخصات همه افرادي که براي ديدن فوتبال به سينما مي‌آيند ثبت خواهد شد و از اين طريق امکان کنترل اوضاع نيز بهتر وجود دارد. وي افزود: يکي از دلايل پيشنهاد طرح نمايش مسابقات جام جهاني و بازي هاي ايران در سالن هاي سينما اين بود که بتوانيم شرايطي را فراهم کنيم تا اعضاي خانواده در کنار يکديگر تماشاي فوتبال را به صورت دسته‌ جمعي تجربه و هيجانات اجتماعي ناشي از برد ايران در مسابقات را در فضاي فرهنگي و در کنار خانواده داشته باشند. در واقع اجراي چنين طرحي مي تواند کمک حال نيروي انتظامي در کنترل هيجانات بعد از بازي ايران باشد. تجربه ‌هاي قبلي حاکي از آن بوده که بعد از برد تيم فوتبال ايران در بازي‌ هاي جهاني عده‌ زيادي به خيابان ‌ها آمده‌اند که اين افراد هم بايد تحت نظارت نيروي انتظامي باشند ولي نمايش فوتبال در سينما و به صورت دسته‌ جمعي بخشي از اين هيجانات را تخليه مي‌کند. وي با اشاره به اينکه تماشاي فوتبال در کنار خانواده ها به صورت دسته‌ جمعي سبب مي شود تا سلامت و امنيت جامعه هم تأمين شود، بيان کرد: نيروي انتظامي و مراجع ذيصلاح اگر صلاح بدانند اين طرح اجرايي خواهد شد و پرديس هاي شهرداري تهران در اختيار طرح مورد نظر قرار خواهد گرفت ولي در غير اين صورت سينماها همچنان به اکران فيلم هاي خود ادامه خواهند داد.

منبتي در واکنش به صحبت‌ هاي سردار احمدي ‌مقدم فرمانده کل نيروي انتظامي مبني بر اينکه مخاطبان در سينما با ديدن فوتبال رفتارهاي نابهنجار از خود نشان مي دهند، توضيح داد: تخليه شادي و هيجانات ناشي از برد ايران در مسابقات جام جهاني در سينما به عنوان يک محيط فرهنگي و با حضور خانواده تبديل به يک رفتار هنجار در جامعه خواهد شد، اما اگر همين واکنش ها در خيابان ها بروز پيدا کند و با توجه به اينکه کنترل آن در خيابان ها سخت تر است، تبديل به يک ناهنجاري اجتماعي مي شود. وي ادامه داد: ما در استاديوم ‌هاي فوتبال نيز شاهد چنين نابهنجاري هايي هستيم. اگر قرار باشد در سينما هم تنها براي آقايان نمايش فوتبال داشته باشد نابهنجاري‌ هاي فضاي استاديوم ‌ها به سينما که يک محيط فرهنگي است، تسري پيدا مي کند و ما چنين مسئله اي را نمي خواهيم. اگر مسئولان بخواهند ما آمادگي اين را داريم که تمام خدمات مورد نظر در اين زمينه را ارائه کنيم. البته تا امروز جلساتي را با مسئولان مورد نظر داشتيم و توافق اوليه در اين زمينه صورت گرفته است، اما هنوز به قطعيت نرسيده ايم. مديرعامل موسسه تصوير شهر در پاسخ به اينکه چه تمهيداتي را براي نمايش مناسب فوتبال در سينماها انديشيده اند، گفت: تنها افرادي مي توانند براي مسابقات فوتبال حضور پيدا کنند که عضو باشگاه هواداران فوتبال (توپ طلايي) باشند. در واقع علاقه مندان به تماشاي فوتبال در سينما با عضويت در باشگاه، مشخصات خود را داده و کارت عضويت دريافت مي کنند تا بتوانند از طريق اينترنت بليت بازي مورد نظر خود را خريداري کنند.

وي ادامه داد: يکي از دلايل خريد اينترنتي بليت مسابقات اين است که در روز مسابقه از طريق گيشه فروش بليت نداشته باشيم و تنها اعضاي باشگاه بتوانند وارد سالن ها شوند. در چنين شرايطي به خوبي مي دانيم که بليت هر صندلي براي چه فردي صادر شده است. در واقع قبل از ثبت نام، تمام اطلاعات مورد نياز خريدار بليت ثبت شده است.

وي بيان کرد: در نظر داريم تا شرايط به گونه اي فراهم شود تا يک فضاي خانوادگي مناسب براي تماشاي مسابقات فوتبال ايجاد شود. هر عضو باشگاه در هنگام خريد بليت مسابقات فوتبال به غير از خود تنها مي تواند براي يکي ديگر از اعضاي باشگاه به عنوان همراه بليت تهيه کند که البته نسبت خريدار با همراه بايد به ثبت رسد.

منبتي گفت: امنيت سالن هايي که در آن مسابقات فوتبال به نمايش درخواهد آمد، توسط سالن دار، انتظامات و کارمندان سينما تأمين خواهد شد. البته تجربيات قبلي نشان داد که افراد حاضر در سينما براي تماشاي فوتبال در سالن ها، خود مانع هرگونه رفتار نابهنجاري در سالن ها بودند.

فرجي سخنگوي شوراي صنفي نمايش نيز گفت: انجمن سينماداران به صورت کتبي از رئيس سازمان سينمايي درخواست کرده تا اجازه نمايش مسابقات فوتبال در سالن هاي سينما را صادر کند. البته تا امروز جواب قطعي در اين زمينه داده نشده است. سخنگوي شوراي صنفي نمايش در پايان گفت: در همين راستا، سازمان سينمايي جلساتي را با مراجع ذيصلاح از جمله نيروي انتظامي و فدراسيون فوتبال برگزار کرده است که تا هفته آينده پاسخ درخواست کتبي انجمن سينماداران از سوي سازمان سينمايي اعلام خواهد شد.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 02 خرداد ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir