سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

ناجا براي پخش جام جهاني از سينماها شرط و شروط گذاشت

نظر سينماداران در پي اظهارات فرمانده ناجا

بانی فیلم آنلاین: فرمانده نيروي انتظامي نظر خود را در مورد پخش فوتبال‌ جام جهاني در سينماها اعلام کرد. سردار اسماعيل احمدي مقدم در گفتگو با ايسنا، در مورد نظر نيروي انتظامي در مورد پخش بازي ‌هاي فوتبال جام جهاني در سينماها گفت: مسئله ما اين است که ضوابط اخلاقي در اين مکان رعايت شود.

مسابقات جام جهانی در سینماها - وب سایت انجمن سینماداران ایران

وي با اشاره به اتفاقات رخ داده در سينماهاي محل پخش فوتبال در گذشته، گفت: در آنجا پايکوبي و رفتارهاي ناهنجار صورت مي‌گرفت، به گونه ‌اي که هنگامي که اعلام کرديم اين سينماها فقط براي آقايان باشد ديگر کسي نيامد و اين نشان مي‌دهد که ممکن است سينماها بستري براي بروز ناهنجاري ‌هاي رفتاري شوند و ما نبايد به آن دامن بزنيم. فرمانده ناجا با بيان اينکه اگر اين مسئله قابل کنترل باشد ناجا در مسئله پخش کردن يا نکردن فوتبال مداخله نمي‌کند، گفت: اما بايد مسائل اخلاقي رعايت شود و کانوني براي بروز رفتارهاي ناهنجار نباشد.

در پي جديدترين ‌اظهارات فرمانده نيروي انتظامي درباره پخش فوتبال جام جهاني در سينماها، برخي سينماداران نظرات‌شان را مطرح کردند. سردار اسماعيل احمدي ‌مقدم فرمانده ناجا اخيراً درباره پخش مسابقات فوتبال جام‌جهاني در سينماها اظهار نظر کرده است و گفته است: «مسئله ما اين است که ضوابط اخلاقي در اين مکان رعايت شود.»

نظر سينماداران در پي اظهارات فرمانده ناجا: بايد مدرکي ارائه شود
مدير سينما «استقلال» در اين زمينه گفت: هرگونه صحبت درباره بروز ناهنجاري در سينماها هنگام پخش مسابقات فوتبال بهتر است براساس مدرک و به طور مستند باشد. پاسبانيان بيان کرد: اين ناهنجاري‌ هايي که اشاره مي‌شود در گذشته رخ داده نمي دانم در کجا اتفاق افتاده، اما مسئله اين است که الان در سينماها اعضاي خانواده در کنار يکديگر فيلم تماشا مي‌کنند و اين فيلم مي‌تواند به فوتبال هم تغيير پيدا کند. او گفت: نظر اکثريت بر اين است که اتفاقاً وقتي خانواده و خانم‌ ها در سالن‌ سينما حضور داشته باشند، به حرمت حضور آنها اتفاقات يا حرف ‌هايي که از سوي آقايان ممکن است پيش آيد را شاهد نخواهيم بود.

پاسبانيان با تأکيد بر اينکه بايد هر مسئله ‌اي که مطرح مي‌شود مدرکي هم براي آن باشد و مشخص شود که در کدام سينما چه اتفاقي افتاده است، گفت: در گذشته اولين مشکلي که براي پخش مسابقات فوتبال در سينماها پيش آمد به اين دليل بود که تلويزيون براي نمايش مسابقات پول پرداخت کرده بود و اين مسئله مطرح بود که چرا سينماها مسابقات را پخش مي‌کنند و بليت هم مي‌فروشند. او گفت: به اين ترتيب تصور مي‌کنم دوستان خيلي موافق پخش فوتبال در سينماها نيستند و بيشتر بهانه ‌تراشي مي‌کنند.

منبتی: مي‌خواستيم فضاي سالم را به سينما بياوريم
مديرعامل موسسه تصويرشهر هم گفت: اگر پخش مسابقات فوتبال در سينماها باعث لطمه زدن به بحث امنيت شود اصراري بر اين کار نداريم. سيد هادي منبتي ادامه داد: ما اصراري براي پخش مسابقات فوتبال در سالن ‌هاي سينما نداريم و اين طور نبوده که تصور شود که دنبال کسب درآمد از طريق پخش مسابقات فوتبال هستيم. هرچند سالن‌ هاي سينما با توجه به فروش کم در فصل ‌هاي آتي اکران به درآمدزايي نياز دارند.

او گفت: اگر دنبال اين بوديم که مسابقات فوتبال جام جهاني را در سينماها براي خانواده‌ ها پخش کنيم بيشتر با اين هدف بوده که فضا و محيطي سالم و ايمن و کنترل شده آماده شود تا هيجانات اجتماعي ناشي از اين مسابقات در آنجا تخليه شود.

منبتي با اشاره به اينکه موافقتي با حضور فقط آقايان در سالن‌هاي سينما براي تماشاي مسابقات فوتبال نيست‌، تأکيد کرد: براي آقايان چنين فضايي در استاديوم ‌هاي ورزشي فراهم بوده است که البته فضاي ناسالمي است و ما مايل نبوديم اين فضاي ناسالم را به محيط سينما که خانوادگي و سالم است بکشانيم. مديرعامل موسسه تصوير شهر ادامه داد: ما قصد داشتيم کمک يار نيروي انتظامي و ديگر مسئولان حوزه تأمين امنيت اجتماعي باشيم و اگر پخش مسابقات فوتبال در سينماها باعث لطمه زدن به اين امنيت شود اصراري به آن نداريم.

منبتي در بخش پاياني سخنانش مطرح کرد: ما حاضريم دوستان را راهنمايي کنيم و تجربيات خود را براي اينکه اين کار با آسيب‌ هاي کمتري از نظر آنها انجام شود‌، در اختيارشان قرار دهيم ولي در نهايت اگر از طرف وزارت ارشاد و اماکن تصميم بر اين شود که مسابقات فوتبال در سينماها پخش نشود بر اين موضوع اصرار نخواهيم کرد.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 12 اردیبهشت ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir