سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

رئیس شورای صنفی نمایش: تلویزیون در طرح سینما کارت هیچ کمکی نکرد

مردم می‌توانند با تخفیف 40 درصدی از این کارت ‌ها استفاده کنند

بانی فیلم آنلاین: رئیس شورای صنفی نمایش ضمن تأکید بر مقابله‌ی این شورا با هرگونه رانت برای اکران فیلم‌ها گفت: طرح بلیت شناور سینماها به دلیل همکاری نکردن تلویزیون در تبلیغات و خبررسانی، از ابتدای تابستان آغاز می‌شود.

ابوالحسن داوودی در گفتگو با ایسنا، در توضیح طرح بلیت شناور با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 210 سینما در سراسر کشور به سیستم مکانیزه مجهز شده‌اند، بیان کرد: با توجه به شرایط، قصد داشتیم از نیمه اردیبهشت تا اوایل خرداد ماه طرح جدید ارائه بلیت مکانیزه به خانواده‌ها و علاقه‌مندان سینما به ویژه آن قشری که مدت ‌ها بود از سینما قهر کرده بودند و آن را از سبد مصرف خود کنار گذاشته بودند، آماده کنیم تا این طرح در نیمه دوم فصل بهار اجرایی شود.

وب سایت انجمن سینماداران ایران

او با تأکید بر اینکه برای اجرایی شدن این طرح روی تبلیغات تلویزیونی حساب کرده بودیم، گفت: متأسفانه این رسانه هیچ گونه کمکی نکرد و حتی تیزرهایی را هم که آماده کرده بودیم، پخش نکرد به همین دلیل ترجیح دادیم این کار را با زمان بیشتر و استفاده از مسیرهای تبلیغاتی دیگر مثل تبلیغات شهری یا سینمایی پیش ببریم. بر این اساس طرح بلیت شناور سینماها به عنوان یک طرح تابستانه از ابتدای تیرماه اجرا می‌شود و در صورت موفقیت در باقی فصول سال نیز انجام خواهد شد.

داوودی ادامه داد: در مرحله اول این طرح، در تمام روزهای هفته بلیت دو سانس اول همه سینماها به شکل نیم‌ بها عرضه می‌شود و این امر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز برقرار خواهد بود. رئیس شورای صنفی نمایش همچنین درباره طرح «سینما کارت» توضیح داد: این طرح با هماهنگی سازمان سینمایی و بانک‌ های عامل در حال پیگیری است و قرار بر این است که کارت ‌های هوشمندی برای سینما تعریف شود که درصدی از بهای این کارت توسط کسی که صاحب آن است پرداخت خواهد شد.

داوودی با اشاره به اینکه «سینما کارت» به دو شکل بی ‌نام و دارای مشخصات خواهد بود، گفت: کارت ‌های بی ‌نام در اختیار سازمان ‌ها و دستگاه ‌های مختلف قرار می‌گیرد که به شکل‌های مختلف از جمله هدیه در اختیار کارمندان قرار می‌دهند. او درباره این کارت‌ ها افزود: درصدی از بهای این نوع سینما کارت ‌ها به عنوان سوبسید توسط بانک پرداخت می‌شود و درصدی از آن هم برعهده وزارت ارشاد است،‌ بقیه آن هم سهمی است که به سود دارنده کارت تمام خواهد شد. در واقع هر کسی که سینما کارت را در اختیار می‌گیرد حدود 60 درصد قیمت کل آن را پرداخت می‌کند ولی از 100 درصد قیمت آن بهره می‌برد.

وی تأکید کرد: بانک ‌های عامل تعهد کرده‌اند در حدود 300 سینمای کشور سیستم کارت ‌خوان خود را فعال کنند و به این ترتیب ارتباط کسانی که می‌خواهند به شکل دوره ‌ای از سینما استفاده کنند به خوبی برقرار می‌شود و نیز مراتب و مناسباتی که ممکن است در خرید بلیت فیلم ‌ها به وجود آید برطرف خواهد شد. رئیس شورای صنفی نمایش خاطرنشان کرد: سینما کارت در مرحله اول به سازمان‌ ها و دستگاه‌ هایی تعلق می‌گیرد که بخواهند به شکل هدیه در اختیار کارمندان خود قرار دهند، اما پس از آن در مرحله بعدی که سینما کارت جای خود را پیدا کرد، برای عموم مردم عرضه می‌شود و این کارت‌ ها همانند دیگر کارت ‌های هوشمند از جمله مترو در مکان‌ های مشخصی صادر خواهند شد.

داوودی در پاسخ به اینکه بر این اساس در مرحله اول، سینما کارت به صورت رایگان در اختیار کسانی که از آن برخوردار می‌شوند، قرار می‌گیرد، گفت: این مسئله به سازمان یا نهاد ارائه ‌دهنده این کارت‌ ها بستگی دارد.
او همچنین در پاسخ به اینکه آیا این طرح با توجه به اینکه پیش از این هم اجرا شده بود می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد، بیان کرد: شکل اجرای قبلی این طرح این گونه بود که سینما کارت به طور رایگان و برای یک سینمای خاص عرضه می‌شد و هیچ‌ گونه امتیازی برای صاحب کارت نداشت اما الان شرایط این ‌طور است که مردم می‌توانند با یک تخفیف 40 درصدی و در همه سینماها از این کارت ‌ها استفاده کنند.

رئیس شورای صنفی نمایش در پایان گفتگوی خود به خبرنگار ایسنا گفت: شورای صنفی نمایش عملاً سعی می‌کند امسال شرایطی را فراهم کند که فیلم‌ ها خارج از رانت‌ ها و اتفاقاتی که پیش از این رخ داده، اکران شوند و ارتباطات یا قراردادهایی که باعث می‌شد فیلمی از امتیاز بیشتری برخوردار شود، سلب شود.

داوودی با تأکید بر اینکه شورا با تمام قوا مقابل اینگونه اتفاقات می‌ایستد، افزود: این جدیت همواره وجود خواهد داشت مخصوصاً اگر فیلم‌هایی که از رانت ویژه، مثل تبلیغات تلویزیونی خارج از قواعد معمول برخوردار باشند و در هفته‌های آخر اکران که فیلم‌ها به کف فروش نزدیک می‌شوند، اقداماتی انجام گیرد که منجر به اخلال در فروش بقیه فیلم‌ها شود، مثل نیم بها کردن بلیت در این دوره بدون تصویب و هماهنگی با شورا. چرا که این کار به فروش دیگر فیلم‌ها مخصوصا فیلم‌هایی که اکران آن‌ها تازه آغاز شده است، خلل وارد می‌کند، به همین دلیل شورای صنفی نمایش براساس آیین‌نامه با این گونه اتفاقات برخورد می‌کند و امیدواریم دوستانی که از این گونه امتیازات برخور دارند کمی رعایت کنند و از صداوسیما هم می‌خواهیم با همکاری برای روند اکران همه فیلم‌ها، خللی در جریان نمایش بقیه فیلم‌ها ایجاد نکند.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 02 اردیبهشت ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir