سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

رئيس هيئت مديره انجمن سينماداران آغاز اکران فيلم هاي نوروزي را اميدبخش ارزيابي کرد

محمد قاصد اشرفي: فيلم خوب پاييز و بهار ندارد

بانی فیلم آنلاین: محمد قاصد اشرفي درباره اکران نوروز 93 به سوره سينما گفت: در حال حاضر از اوضاع اکران در سينماها راضي هستم با نمايش زود هنگام «معراجي ها» ساخته مسعود ده نمکي توانستيم کمي شرايط اقتصادي سينما را تغيير دهيم. در روزهايي که همه دنبال خريد عيد و کفش و لباس هستند اينکه صندلي سينما کمتر از گذشته خالي بماند اتفاق خوبي است. اين روزها اکران سه فيلم «طبقه حساس»، «خط ويژه» و «معراجي ها» به سينما دوستان نشان داد که فيلم خوب پاييز و بهار ندارد. فيلم خوب در بدترين شرايط هم مي تواند فروش خودش را داشته باشد.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

وي ادامه داد: ما با يکسري پيشفرض، خودمان را سرگرم کرده ايم اما اين سه فيلم معادله هميشگي سينما را بر هم زد. فيلمي که مخاطب دوست نداشته باشد بهترين فصل سال هم اکران شود فروش چنداني نخواهد داشت. مردم براي پول و وقت خود ارزش قائلند. من در جشنواره امسال سطح کيفي فيلمها را چندان جالب توجه نديدم. فيلم ها اگرچه دغدغه جامعه را به تصوير کشيدند اما بيانگر احساسات مردم نبودند. در اين سالها فيلم هاي ضعيف ساخته شده و اعتماد سينمادوستان به فيلم ها از بين رفته است. مردمي که سالهاي پيش براي هر دوره اکران صف مي کشيدند ديگر تا از نظر سايرين و رسانه ها با خبر نشوند حاضر به سينمارفتن نيستند.

اين کارشناس سينما افزود: همچنان تفاوت ژانر وجود دارد اما کيفيت در سطحي متوسط و راکد باقي مانده است. حتماً نبايد فيلمي کمدي باشد تا مردم جذب سينما باشد آنچه مخاطب را اقناع ميکند محتوايي است که بيان حرف دلش باشد. امسال در اکران نوروزي، براي هر سليقه  فيلم داريم. سعي کرديم همه را به سينما دعوت کنيم و هيچ ذائقه اي را بي نصيب نگذاريم اما قطعاً به خاطر شرايط فصلي و روحي که مردم به دنبال تفريح و شادي هستند اکران فيلم هاي با درونمايه طنز را ارجح دانستيم تا شادي اجتماعي را خدشه دار نکنيم.

قاصد اشرفي با اشاره به اينکه فيلم هاي قابل توجه جشنواره همه در يک زمان اکران مي شوند گفت: فيلم هايي که براي اکران نوروز در نظر گرفته شدند همان معدود فيلم هاي خوب و قابل اعتناي جشنواره اند. با اين روند ما در طي سال براي جذب مخاطب به مشکل بر مي خوريم اما در اين زمينه خيلي دستمان باز نبود. از طرفي سرمايه گذار فيلم تشخيص مي دهد که فيلمش در اين زمان مي تواند فروش خوبي داشته باشد و سرمايه را برگرداند. از طرفي سينماداران هم ترجيح مي دهند سالن هايشان را به فيلم هايي اختصاص دهند که قدرت جذب گيشه را داشته باشند در اين شرايط حق با هر دو گروه است و ما به خاطر روند منطقي اکران فيلم هاي با کيفيت بهتر نمي توانيم مانع نمايش برخي آثار شويم.

وي ادامه داد: در اين شرايط تنها چاره کار همت فيلمسازان براي ساخت فيلم هايي با کيفيت بالاتر و مخاطب پسند است. ما مجبور بوديم براي عيد هرچه توليد شايسته داشتيم اکران کنيم و الان دغدغه اصلي ما نوبت هاي اکران بعد از اين تاريخ است. اگر مثلاً تصميم مي گرفتيم دو فيلم متوسط را در کنار سه فيلم خوب قرار دهيم قطعاً سرگروه ها از اين شرايط راضي نبودند و جز اشغال شدن فضا و ضربه اقتصادي به سينما نتيجه ديگري نخواهد داشت.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 20 اسفند ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir