سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

گردهمایی عوامل فیلم‌ های نوروزی

تأکید رییس شورای صنفی نمایش بر شفاف ‌سازی اطلاعات اقتصادی سینما

بانی فیلم آنلاین: ابوالحسن داودی با تأکید بر شفاف سازی اطلاعات اقتصادی سینمای ایران در سال آینده گفت: تمامی سینماهای کشور به سیستم مکانیزه فروش مجهز می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای صنفی نمایش در سخنانی با توضیح دلایلش برای بازگشت به فعالیت صنفی یادآور شد: به شخصه در طول چهار - پنج سال گذشته به کلی از سینما فاصله گرفته بودم و حتی خبرهای سینمایی را هم پیگیری نمی‌کردم‌، عمده‌ ترین دلیلی که پذیرفتم با اشتیاق کامل دوباره درفعالیت صنفی حضور داشته باشم، تمام فرصت ‌هایی بود که در این سالها از دست دادیم و نتیجه آن این شد که ارتباط سینمای ایران با مردم از یک دوران طلایی آرام آرام به قهر تماشاگران بالقوه رسید و باعث ایجاد فضایی پر از یأس و حسرت برای سینماگرانی شد که نمی‌دانستند دیگر باید فیلم ‌هایشان را برای کدام تماشاگر اکران کنند.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

وی که در آیین افتتاحیه فیلم‌های نوروزی شامگاه 19 اسفند ماه در سینما «آزادی» سخن می‌گفت،‌ پرهیز از ورود به حاشیه را وظیفه مهم شورای صنفی نمایش جدید دانست‌ و اظهار کرد: انشاء ا... بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که مسائلی که باعث یکسری دلخوری در اهالی سینما شده،‌ حل شود و مسائل به سمت همدلی پیش رود.

داودی ادامه داد: به سهم خودمان در شورای صنفی نمایش سعی می‌کنیم از ورود به مسائل کوچک پرهیز کنیم. البته در شوراهای قبلی هم زحمات بسیاری کشیده شد اما آنقدر در سینما حواشی بر متن غلبه کرده بود که جایی مانند شورای صنفی نمایش به شورای حل اختلاف کوچکی تبدیل شده بود و فرصت‌ های بسیاری از بین رفت.

رئیس شورای صنفی نمایش با ابراز امیدواری از بازگشت سینما به سبد فرهنگی خانوار بیان کرد: قصد داریم شرایطی را فراهم کنیم که سینما را به سبد فرهنگی ملت ایران بازگردانیم. این روزها استقبال مردم و فروش فیلم‌های نوروزی ما را هم امیدوار کرده است. به همه بگوییم بیاییم مسائل را کنار بگذاریم و به کلیت سینمایی بیاندیشیم که ظرفیت اکرانش 10 برابر ظرفیت اکران فعلی است.

ابوالحسن داوودی در ادامه سخنانش ضمن بیان آماری از وضعیت گیشه سال گذشته، توضیح داد: در جلسه‌ شورا،‌ آقای مهندس مسچی (مدیر عامل سینما شهر) آمار دادند که در یازده ماه سال گذشته،‌ 26 میلیارد تومان فروش گیشه سینماها بوده که 55 درصد آن مربوط به 5 پردیس سینمایی و 45 درصد باقی مانده مربوط به 245 سالن سینما در سطح کشور است!‌

وی ادامه داد: قسمت خوب ماجرا این است که سینمای ما آنقدر ظرفیت دارد که پنج پردیس سینمایی در شرایط نابسامان می‌توانند بیش از 13 میلیارد تومان فروش داشته باشند و بخش ترس ‌آورش نیز آنجاست که چرا چنین فضایی برای سایر سینماها به وجود نیامده است و داریم فرصت ‌ها را از دست می‌دهیم.

این سینماگر با بیان اینکه گاهی اطلاعات اقتصادی در سینمای ایران به رانت تبدیل می‌شود،‌ توضیح داد: گاهی بعضی از ظرفیت ‌ها به خوبی استفاده نمی‌شوند که شاید یکی از مهمترین دلایل آن این باشد که اطلاعات اقتصادی سینمای ایران مجرای صحیحی نداشته و همیشه در ابهام رد و بدل شده است. همین موضوع باعث می‌شود که سینمادار‌، پخش کننده و تهیه کننده همیشه باهم دچار مشکل شوند چرا که این اطلاعات باعث ایجاد رانت برای یک عده می‌شد و شورای صنفی نمایش هم هیچ وقت نمی‌توانست در یک اتاق شیشه ‌ای اطلاعات اقتصادی را بین همه ذی ‌نفعان پخش کند.

رئیس شورای صنفی نمایش در ادامه سخنانش با تأکید بر لزوم شفاف سازی اطلاعات اقتصادی در سینمای ایران اظهار کرد: قرار است در شورای صنفی جدید با کمک موسسات مختلف سینمایی سیستم مکانیزه فروش بلیت را تا 15 اردیبهشت در کل کشور راه اندازی کنیم تا اطلاعات فروش بلیت در هر لحظه در اختیار پخش کننده، ‌تهیه کننده‌، سینمادار و مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: به نظرم این طرح برای سینمای ایران یک طرح حیاتی است و می‌تواند در کنار قیمت شناور بلیت سینماها باعث شود بسیاری از دعواهای حیدری و نعمتی در سینمای ایران حل شوند. ابوالحسن داودی در پایان سخنانش با خطاب قرار دادن رئیس سازمان صدا و سیما گفت: از صدا و سیما خواهش می‌کنم همانطور که طرح «سلام سینما» را به خوبی تبلیغ کردند،‌ به کمک فیلم‌های نوروزی و سایر فیلم‌ های سینمای ایران بیایند و به ما کمک کنند تا در ایام عید و سایر ایام سال با تیزرهایی که آماده کرده‌ایم دوباره مردم را به سینما بکشانیم. طبیعتاً در چنین شرایطی می‌توان امیدوار بود که انتظارات کلان از سینما جامع عمل پوشانده شود.

در ادامه این مراسم تهیه کنندگان پنج فیلم نوروزی به دعوت علی ضیاء (مجری مراسم) روی سن رفتند و مردم را به دیدن فیلم‌های نوروزی دعوت کردند. در این بخش امیر سمواتی (تهیه کننده فیلم «با دیگران») ضمن تشکر از سازمان سینمایی برای برگزاری چنین مراسمی گفت: امیدوارم روزی برسد‌ که بتوانیم برای سال سینمای ایران، جدول اکران داشته باشیم و وقتی پروانه ساخت می‌گیریم بدانیم که چه زمانی فیلممان را نمایش دهیم.

پژمان لشگری‌ پور نیز با ابراز امیدواری از چرخش سیاست‌ های سینمایی به سمت اکران گفت: شهید آوینی می‌گفت تماشاگران هم جزو عوامل فیلم‌ها هستند و تنها نامشان در تیتراژ نمی‌آید. به نظرم توجه مدیریت کلان سینما به تماشاگر و به خصوص سینمادارها باید بیشتر شود. در هر صورت امیدوارم که شلوغی جلوی سینماها که برای ما یکی از بهترین منظره‌ ها است در سال 93 زیاد ببینیم.

مجری طرح فیلم «چ» سپس با اشاره به اینکه در شلوغی اسفند،‌ همه سالگرد درگذشت رسول ملاقلی پور را فراموش کرده‌اند عنوان کرد: یادم می‌آید‌ اسفند ماه 76 با خیلی از دوستانی که امروز در این سالن هستند‌، پیکر رسول عزیز را بدرقه کردیم. امیدوارم مشغله ‌هایمان باعث فراموش کردن بزرگانمان که سهمی در سینمای انقلاب‌، دفاع مقدس و... نشود.

منصور لشگری قوچانی تهیه کننده «خط ویژه» نیز با ابراز امیدواری از اینکه سال 93،‌ سال آشتی مردم با سینما باشد،‌ گفت: امیدوارم در سال آینده شرایطی ایجاد شود که همه بتوانند خوب زندگی کنند چون این حق مردم است.
جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم سینمایی «طبقه حساس» با ابراز امیدواری از توزیع عادلانه تبلیغات برای همه فیلم‌های نوروزی بیان کرد: انشاء ا... سال آینده سال پر مخاطبی برای سینمای ایران باشد.

سیدمحمود رضوی تهیه کننده «معراجی ‌ها» نیز از صدا و سیما تشکر کرد و گفت: خوشحالیم که صدا و سیما اجازه داد که «معراجی‌ ها» در سینما اکران شود و اتفاق خوبی در گیشه اسفند ماه بیفتد. برای چهار فیلم دیگر اکران نوروز نیز آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که سال آینده سال خوبی برای همه دوستان سینماگر باشد.

در ادامه حجت‌الله ایوبی به همراه محمد احسانی‌، محمدرضا جعفری جلوه و سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد روی سن رفتند و پس از آن نیز هر یک از تهیه کنندگان عوامل فیلم خود را روی سن دعوت کردند.

در مراسم افتتاح اکران نوروزی‌، علاوه بر مدیران سینمایی، ابراهیم حاتمی‌کیا،‌ سعید راد‌، مصطفی کیایی‌، مریلا زارعی‌، علی سرتیپی‌، محمدرضا فرجی‌، غلامرضا فرجی‌، محمد قاصد اشرفی‌، محمد آفریده‌، سیاوش حقیقی،‌ سام قریبیان،‌ هنگامه قاضیانی‌، حمیدرضا آذرنگ‌، رضا عطاران‌، احمد احمدی‌، مسعود ده‌نمکی‌، بهاره رهنما،‌ میلاد کی‌مرام‌،‌ مرتضی شایسته‌، ضیاء‌الدین دری‌، پنداره اکبری‌ و... حضور داشتند و تقریباً تنها غایب مراسم در میان عوامل تولید فیلم‌های نوروزی، کمال تبریزی بود که اکنون در کرمان در حال فیلمبرداری فیلم جدیدش با نام «دردسرهای شیرین» است.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 17 اسفند ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir