سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

سینماهای آزادی، استقلال و سپیده قطعاً در اختیار جشنواره خواهند بود

تأمین بودجه تجهیز دیجیتالی سالن های جشنواره فجر

بانی فیلم آنلاین: غلامرضا فرجی گفت: بودجه مورد نیاز برای دیجیتالی شدن سینماهای میزبان آثار سینمایی حاضر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر از سوی وزارت ارشاد تأمین شده است. فرجی در گفتگو با ایرنا افزود: سالن سینمایی استقلال و سپیده از سینماهای حوزه هنری قطعاً در اختیار سی و دومین جشنواره فیلم فجر خواهد بود. وی یادآور شد: هر پنج سالن سینما آزادی نیز میزبان فیلم های سینمایی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

وی تأکید کرد: هنوز شهرستانهای میزبان جشنواره فیلم فجر مشخص نشده اند از این رو دقیقاً مشخص نیست که کدام سالن های سینمایی حوزه هنری در شهرستانها میزبان فیلم های حاضر در این رویداد خواهند بود. فرجی درباره دیجیتالی شدن سالن های سینمایی حوزه هنری و دیگر سالن های میزبان سی و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: امروز جلسه ای در وزارت ارشاد جلسه ای با حضور دست اندرکاران انجمن سینماداران و آقایان سرتیپی و شایسته برگزار شد. در این جلسه مقرر شد که سینماهای میزبان سی و دومین جشنواره فیلم فجر به سیستم دیجیتال مجهز شود و بودجه مورد نیاز برای این مهم نیز تأمین شد. وی توضیح داد: الباقی سینماها نیز با رایزنی های انجام شده تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

تجهیزات دیجیتال در سینماهای ایران هم ‌سطح سینماهای درجه 3 هندوستان است
مدیرعامل موسسه تصویر شهر معتقدست تجهیزات نمایش دیجیتال در سینمای ایران با سینماهای درجه سه در هندوستان برابری می‌کند. هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر در گفتگو با مهر با اشاره به صحبت ‌های حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی مبنی بر اینکه تمام هزینه ‌های تجهیز سینماهای کشور به سیستم دیجیتال توسط دولت پرداخت می شود، گفت: می‌توان امیدوار بود که به زودی تمام سینماهای کشور به سیستم دیجیتال تجهیز شوند، البته روند تجهیزات سینماها با اولویت سینماهای حاضر در سی و دومین جشنواره بین المللی فجر خواهد بود. وی با اشاره به اینکه هنوز تماسی از سوی سازمان سینمایی برای تجهیز سالن های شهرداری تهران برای حضور در جشنواره فیلم فجر گرفته نشده است. توضیح داد: البته هنوز زمان زیادی برای تجهیز سالن‌ ها وجود دارد اما بهتر است هرچه سریعتر این اتفاق رخ دهد تا تمام آزمون و خطاها قبل از جشنواره صورت گیرد.

منبتی ادامه داد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در حال حاضر 20 سالن سینمایی دارد که از این تعداد تنها یک سالن به سیستم دیجیتال تجهیز شده است که البته این تجهیزات هم چندان کیفیت مناسبی ندارد. این نوع از تجهیزات از هندوستان آمده که با سرورهای بومی شده در کشور در سینماهای ایران پخش می شود، البته تا آنجا که اطلاع داریم این سیستم تنها در سینماهای درجه 3 هندوستان به کار می رود و کارایی چندان مناسبی ندارد.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر بیان کرد: سال گذشته سازمان سینمایی بعد از پایان جشنواره فیلم فجر، تمامی سیستم های دیجیتال را از سطح سینماها جمع کرد و تنها سینماهایی که هزینه کامل سیستم های دیجیتال را پرداخت کرده بودند اجازه نگه داشتن این سیستم ها را داشتند که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تنها هزینه تجهیز یکی از سالن های پردیس ملت را پرداخت کرده بود.

وی توضیح داد: البته سازمان سینمایی تا امروز طرح خود برای خرید سیستم های دیجیتال سینماها را اعلام نکرده، اما امیدوارم حالا که می خواهد هزینه کند، تجهیزات مناسب (D Cinema) را خریداری کند تا کیفیت مناسبی برای اکران فیلم های سینمایی داشته باشیم. هرچند هزینه خرید این سیستم ها بیشتر است اما کیفیت مناسب تری دارد و رضایت مخاطب را بالا می برد. مبنتی در پایان گفت: امیدوارم سازمان سینمایی در نهایت هزینه خود را برای تجهیز سالن ‌های سینمایی بهینه مصرف کند.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 18 آذر ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir