سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

«فیلمیران» از مرتضی شایسته خواست ادعایش را ثابت کند 

رئیس هیات مدیره فیلمیران: کانون پخش فیلم رسمیت ندارد

هیئت مدیره سازمان پخش «فیلمیران» طی نامه‌ای سرگشاده به مرتضی شایسته از وی خواست نسبت به اثبات ادعای خود اقدام کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در متن این نامه آمده است: «در غیر این صورت به دلیل نشر اکاذیب از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

متن نامه خطاب به مرتضی شایسته به شرح ذیل است:

«نظر به اینکه جنابعالی در برنامه سینمایی «هفت» که بامداد روز 18 آبان ماه 1392 از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران برای آحاد ملت شریف ایران پخش گردید بیان نموده‌اید: «شخصی در موسسه فیلمیران تعداد 82 سینمای کشور را در اختیار دارد.» این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی و حتی شک و تردید در میان هیئت مدیره و بازرس این موسسه گردیده است، خواهشمند است در اولین فرصت نام شخص مذکور و سینماهای در اختیار وی را به این موسسه اعلام فرمائید تا نسبت به پیگیری و شفاف‌ سازی موضوع از طریق رسانه ‌های جمعی اقدام گردد.

بدیهی است در غیر این صورت موضوع، نشر اکاذیب تلقی گردیده و از طریق مراجع قضایی پیگری خواهد شد.»


رئیس هیئت مدیره فیلمیران: کانون پخش فیلم رسمیت ندارد
رییس هیات مدیره موسسه پخش فیلمیران با بیان اینکه کانون پخش فیلم رسمیت ندارد، گفت: دست اندرکاران کانون پخش فیلم ادعای خود درباره فرد مونوپل کننده سالن های سینمایی را اعلام و این فرد را معرفی کنند. سید غلامرضا موسوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره اتهام انحصار برخی سینماها از سوی فردی در موسسه پخش فیلمیران افزود: چنین فردی وجود خارجی ندارد اما برفرض اگر چنین شخصی وجود داشته باشد، چرا دوستان علیه وی شکایتی را مطرح نمی کنند؟

وی یادآور شد: از دست اندرکاران کانون پخش فیلم درخواست می شود نام این فرد را اعلام کنند و همه بدانیم چه فردی قدرت مونوپل کردن 82 سالن سینمایی را داشته است؟ و آیا اقدام این فرد غیر قانونی است؟

رئیس هیئت مدیره موسسه سینمایی فیلمیران تأکید کرد: برخی با کلمه انحصار بازی می کنند؛ رئیس کانون پخش کنندگان فیلم در برنامه تلویزیونی هفت اعلام کرد که 98 درصد از پخش کنندگان با قانون پخش چهار فیلم در سال از سوی پخش کنندگان رضایت دارند در صورتی که فیلمیران و پخش حوزه هنری و برخی پخش کنندگان نظیر سعید سعدی با این روند مخالف هستند.

موسوی یادآور شد: دفاتری بنام پخش وجود دارد که فعالیت نداشته و خود دست اندرکاران کانون پخش فیلم نیز اشاره می کنند که تنها 12 دفتر پخش فعال در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: محدود کردن دفاتر پخش سینما همانند این است که به یک خبرگزاری اعلام کنند در هر روز حق دارد تنها چهار خبر را منتشر کند تا از این طریق عدالت بین رسانه ها برقرار شود. رئیس هیئت مدیره موسسه سینمایی فیلمیران با یادآوری اینکه تعداد سالن های در اختیار فیلم های سینمایی متفاوت است گفت: وقتی فیلمی همانند اخراجی ها اکران می شود برخی سینماها درخواست می کنند که این اثر در خارج از نوبت برای اکران به آنها نیز ارائه شود.وی ادامه داد: اکران این نوع فیلم ها به نوعی کمک کردن به برخی سالن های سینمایی است و چاپ کپی برای این سالن ها که عموماً امکانات جدیدی ندارد کار دشوار و پرهزینه ای است.

این تهیه کننده سینما توضیح داد: در سالی که فیلمیران 25 فیلم را در سالن های سینمایی کشور توزیع کرد به آثار فرهنگی نیز توجه داشت و بخشی از آثار توزیع شده از سوی این موسسه فرهنگی بود. موسوی با یادآوری اینکه مجوز اکران فیلم ها از سوی شورای صنفی نمایش فیلم صادر می شود افزود: رسم بر این است که یک فیلم برای اکران در کنار آثار پرفروش به سالن های سینمایی واگذار می شود تا به این ترتیب از آثار فرهنگی و یا کم فروش نیز حمایت شود.

وی درباره لازم الاجرا بودن مصوبات کانون پخش فیلم افزود: کانون پخش کنندگان رسمیت ندارد و بهتر است که دست اندرکاران این کانون مدارک خود را ارائه کنند.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 12 آذر ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir