سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران کشور در واکنش به تخریب سینما تمدن:

همه سینماهای تاریخی ایران به زودی تخریب می‌شوند

محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران کشور در واکنش به تخریب سینما تمدن اعلام کرد که اگر روند تخریب سینماهای ایران همین طور ادامه پیدا کند، به زودی همه سینماهای ایران تخریب می‌شود. سینما تمدن آخرین سینمای قدیمی تهران بود که چندی پیش برای همیشه به خاطره‌ها پیوست.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، اشرفی ریاست انجمن سینماداران کشور با گلایه از وضع کنونی سینماهای کشور اعلام کرد که در صورت وجود تنگناهای موجود و نبود سوددهی مناسب، تعطیلی، تغییر کاربری و تخریب شامل سینماهای دیگر نیز می‌شود. رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران کشور اعلام کردند که تغییر کاربری سینما تمدن و سینماهای واقع در لاله زار تهران با توجه به درخواست مالکین و نوع بافت تجاری اطراف سالن‌ های سینما و فروش ضعیف این سالن‌ها بوده و با توجه به اینکه این سالن ‌ها به علت استفاده نشدن به حالت نیمه مخروبه درآمده و باعث بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی خواهد شد، تغییر کاربری آنها در دستور کار قرار گرفته است.

او درباره کمیسیون بند 5 توضیح داد که در واقع درخواست تغییر کاربری در کمیسیون بند 5 مطرح می‌شود. اعضای این کمیسیون را کارشناسان خبره شهرداری، سازمان آتش نشانی، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی تشکیل می‌دهد. در همین کمیسیون است که موضوع تغییر و یا تخریب سینماها در آن بررسی می‌شود. اشرفی با گلایه از وزارت ارشاد گفت: «اینگونه اماکن تاریخ سینمای ایران را شکل می‌دهند و وزارت ارشاد باید ضمن فرهنگ‌ سازی از این گونه اماکن نگهداری کند و اجازه ندهد سودجویان نسبت به تغییر کاربری آن اقدام کنند.»

احیاء و نگهداری این گونه اماکن نیاز به اعتبار و همکاری وزارت ارشاد، شهرداری تهران و... را دارد و سینمادارن به تنهایی نمی‌توانند از عهده چنین مسئولیت عظیمی برآیند. اشرفی با اشاره به اخبار منتشره درخصوص اینکه مدیران اعلام می‌کنند سرانه سینما در ایران پایین تر از حد استاندارد است، ولیکن چرا برنامه ریزی لازم جهت احیاء ‌اینگونه سینماها که تاریخ سینمای کشور را شکل می دهند اقدامی نمی‌کنند.

رئیس انجمن سینما داران ایران در ادامه افزود: ‌در هیچ کجای دنیا با قدیمی ترین سالن سینمای کشورشان چنین نمی‌کنند که در ایران کرده‌اند و امیدارم ضمن فرهنگ سازی لازم، این تاریخ ماندگار حفظ و نگهداری شود. تخریب سینما تمدن از چند روز پیش شروع شده و قرار است به زودی مرکزی تجاری به جای این سینما آغاز به فعالیت کند.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 20 شهریور ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir