سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

آمار تماشاگران سینما به روایت شمقدری و تناقض با آمار رسمی وزارت ارشاد

32 میلیون یا 9 میلیون‌ نفر

با استناد به آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت ارشاد از تعداد تماشاگران سینما از سال 71 تاکنون و مقایسه آن با رقم‌ های تازه ارائه‌ شده از سوی شمقدری می‌توان به تناقض آنها رسید .امیرحسین علم‌الهدی کارشناس سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره صحبت‌ های جواد شمقدری درباره آمار تماشاگران سینمای ایران از سال 1375 تا 91 گفت: جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در صحبت‌ های تازه‌ منتشره شده از وی درباره آمار تماشاگران سینمای ایران به افت کمی اشاره کرده که به اعتقاد من صحبت‌ های این مدیر سینمایی با موضع‌ گیری سیاسی همراه بوده است.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

این کارشناس سینمایی در توضیح صحبت ‌هایش عنوان کرد: آمار ارائه ‌شده توسط شمقدری در عالم واقع به وقوع نمی‌پیوندد و هر آنچه که از آمار مخاطب سینمای ایران در دو دهه اخیر بیان کرده است ما به ‌ازای بیرونی ندارد. وی در ادامه صحبت ‌های خود با ارائه آمار رسمی از سوی وزارت ارشاد گفت: رئیس سازمان سینمایی به شکلی وارونه در صحبت‌ های خود سعی کرده تا دوران مدیریت خود را با ارائه آمار غیر واقعی خوب جلوه دهد و از سوی دیگر مدیریت سینما در دوره ‌های قبلی را زیر سئوال ببرد.

این کارشناس سینما در ادامه به شکل مصداقی درباره تحریف‌ های انجام شده در حوزه سینما گفت: به اعتقاد من سال 91، سال تحریف تاریخ به ویژه در عرصه سینما بوده است. از این جهت که دنیا دید آکادمی اسکار «آرگو» را بهترین فیلم خود معرفی کرد؛ فیلمی که تحریف تاریخ انقلاب بود و متأسفانه شاهد هستیم که در جشنواره رسمی سینمای ایران فیلم «استرداد» که تحریف تاریخ معاصر بوده است، عنوان بهترین اثر را می‌گیرد.

علم‌الهدی در پایان متذکر شد: حال اینکه با صحبت ‌های شمقدری به نظر می‌رسد این بار تاریخ سینمای ایران در حال تحریف شدن است. به اعتقاد من ارائه این آمار اشتباه، هدف ‌دار بوده است. این درحالی است که مدیریت سینمای فعلی نمره چندان قابل قبولی نمی‌گیرد و نمونه آشکار این مدعا این است که میانگین مخاطب در سال 91 ده میلیون نفر بوده و این آمار در مقایسه با یک دهه گذشته یعنی در سال 81 با افت و ریزش مخاطب مواجه بوده است.

به گزارش مهر، شمقدری به تازگی در جمع دانشجویان به ارائه سخنانی جنجالی درباره سینما به ویژه آمار تماشاگران پرداخته است. وی در بخشی از صحبت‌هایش که در سایت خبری سازمان سینمایی منتشر شده، آورده است: «در مورد اکران هم در سال 75، تعداد افرادی که به سینما رفتند 56 میلیون نفر بود و در سال 79، این رقم به 9 میلیون می رسد که یک سقوط وحشتناک ظرف سه یا چهار سال اتفاق می افتد. بعد از آن سال خیلی تلاش شد این رقم بالا بیاید اما من در دوره خودم فکر می کردم اگر بتوانم این رقم را از 20 میلیون بگذرانم موفقیت است. البته بعضی از آمارها می گوید ما توانسته ایم عبور کنیم چون آمار رسمی در سال 90، 18 میلیون (در تهران) است اما آمار شهرستانها به دقت تهران محاسبه نمی‌شود. سال 91 با برنامه ریزی هایی که داشتیم و سیاستگذاری هایی که در دولت برای سینما انجام شده بود پیش بینی کردیم که آمار مخاطبان سینما را افزایش دهیم اما با اتفاقاتی که رخ داد و امام جمعه محترم تهران موضع گرفت و حوزه هنری در یک اقدام غیر قانونی فیلم ها را پایین کشید در نتیجه اکران سال 91 را دستخوش بحران کردند که به سینما آسیب زد.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر | کد خبر: 2007952
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 27 اردیبهشت ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir