سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

آيا اكران داخلي فيلم تازه فرهادي مي‌تواند موفقيت ‌آميز باشد؟

رونق گيشه با «گذشته»

باني ‌فيلم آنلاين: بر اساس آنچه علي سرتيپي پخش‌كننده داخلي فيلم «گذشته» عنوان كرده، قرار است فيلم تازه فرهادي خردادماه و همزمان با اكران جهاني اين اثر سينمايي، روي پرده سينماها بيايد.

نمایی از فیلم گذشته اصغر فرهادی

البته هنوز نسخه‌اي از فيلم «گذشته» به اداره نظارت و ارزشيابي ارسال نشده ولي قرار است اين اتفاق به زودي رخ دهد. فيلمي كه ظاهراً با رعايت ضوابط فيلمسازي در ايران توليد شده و مشكلي براي دريافت پروانه نمايش نخواهد داشت. خرداد ماه موعد برگزاري انتخابات رياست جمهوري است و به اعتقاد كارشناسان زمان مناسبي براي اكران محسوب نمي‌شود ولي اكران فيلم تازه فرهادي با توجه به ميزان كنجكاوي عمومي براي ديدن اين اثر سينمايي، مي‌تواند معادلات موجود را بر هم زند و شاهد استقبال مخاطبان از فيلم «گذشته» باشيم. نامزد نخل طلاي كن امسال كه سازنده‌اش تنها اسكار سنيماي ايران را به ارمغان آورده است به گفته سينماداران مي‌تواند رونق بخش گيشه باشد.

«گذشته» به رونق گيشه كمك مي‌كند

رئيس انجمن سينماداران گفت: فرهادي فرد شناخته شده‌ اي در تمام دنياست و بنابراين فيلمش با استقبال مردم مواجه خواهد شد.

مدير سينما ماندانا در گفتگو با «باني فيلم» بيان داشت: اگر «گذشته» فرهادي موفق به دريافت پروانه نمايش در ايران شود، مسلماً اكران عمومي آن در خرداد ماه كه مقارن با انتخابات رياست‌جمهوري است، بر فروش آن تأثير خواهد گذاشت. به هر حال در خرداد ماه همه درگير انتخابات رياست جمهوري  هستند و شرايط حاكم بر جامعه به نحوي مي‌شود كه توجه مردم به اين سمت معطوف مي‌گردد، اما باز معتقدم در چنين شرايطي هم مردم از فيلم‌ فرهادي آن استقبال خواهند كرد.

قاصد اشرفي گفت: كارنامه اصغر فرهادي در سا‌ل‌هاي قبل نمره قبولي را گرفته و ايشان فرد كاملاً شناخته شده‌اي در تمام دنيا هستند، بنابراين قطعاً فيلمشان با استقبال مردم مواجه خواهد شد. تجربه به من به عنوان يك سينمادار ثابت كرده كه فيلمي در گيشه پر رونق‌ خواهد بود كه از تبليغات اصطلاحاً دهان به دهان برخوردار باشد، نه از تبليغات رسانه‌اي. چون بارها شاهد اين بوديم كه رسانه‌ها تبليغات بسيار گسترده‌اي را از فيلمي كرده‌اند، اما فيلم چون مورد تأييد مخاطبان در سالن قرار نگرفته با شكست مواجه شده و اصلاً همين تبليغات رسانه‌اي نتيجه كاملاً عكس روي فروش فيلم‌ها گذاشته است. به عبارت ديگر در وهله اول فيلم بايد از سوژه و داستان خوبي برخوردار باشد تا تبليغات دهان به دهان در فروش آن مؤثر باشد. در كل ارزيابي ‌ام از استقبال مخاطبان از اين فيلم مثبت است. ضمن اينكه در صورتي كه «گذشته» اكران شود از 25 خرداد به بعد است كه ما تعطيلات خردادماه و انتخابات را پشت سر گذاشتيم و احتمالاً اين فيلم بعد از انتخابات اكران خواهد شد.

از «گذشته» استقبال بي ‌نظيري خواهد شد

رضا سعيدي ‌پور نيز گفت: اكران فيلم «گذشته» همزمان با انتخابات رياست جمهوري تاثيري روي فروش فيلم نمي‌گذارد، اما آن را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد.

مدير پرديس سينمايي آزادي ضمن بيان اين مطلب كه قاعدتاً از اين فيلم در كشورمان استقبال بي ‌نظيري خواهد شد در گفتگو با «باني فيلم» خاطرنشان ساخت: با توجه به تبليغاتي كه از اين فيلم در كشور فرانسه شده پيش ‌بيني خوبي از فروش اين فيلم در ايران دارم.

وي با توجه به اينكه اكران اين فيلم مقارن با انتخابات رياست جمهوري است بيان داشت: وقتي انتخابات شروع مي‌شود بستگي دارد صدا و سيما يا مطبوعات چه فضايي را در اين رابطه رقم بزنند. اگر دوباره آن شور و حال 4 يا 8 سال پيش در جامعه حاكم شود، طبيعتاً تمام فكر و دغدغه مردم مي‌شود انتخابات. بنابراين اگر در خرداد ماه سال جاري نيز همين‌ جو در جامعه بوجود آيد بالاخره روي سينما اثر مي‌گذارد، اما فكر نمي‌كنم تاثيرش روي فيلم فرهادي آنچنان پررنگ باشد. حتي ممكن است جوان ‌هايي كه كارهاي تبليغاتي انجام مي‌دهند، گروه گروه اين فيلم را در سينماها ببينند و راجع به آن صحبت كنند يا حتي كانديدها هم مي‌توانند اين فيلم را ببينند و در صحبت‌ هايشان از آن يادي كنند كه در واقع اين تبليغي براي خودشان است. در كل معتقدم اكران اين فيلم همزمان با انتخابات تأثيري روي فيلم نمي‌گذارد، اما آن را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد. 

مردم از فيلم فرهادي استقبال مي‌كنند

فرشيد موتمني آذر فروش فيلم‌ها را مرتبط به ساختار فيلم دانست، نه زمان اكران آنها. مدير سينما حافظ در گفتگو با «باني فيلم» بيان داشت: اگر فيلم واقعاً فيلم باشد، ساختار مناسبي داشته باشد و با مردم ارتباط خوبي برقرار كند اصلاً فرقي نمي‌كند در چه زمان اكران شود، چون در هر حال فروش خودش را مي‌كند و عاملي مثل انتخابات و... تأثيري در فروش آن نخواهد گذاشت. در كل ارزيابي ‌ام از استقبال مردم از اين فيلم خوب است و به نظرم فيلم فروش خوبي خواهد داشت. 

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 11 اردیبهشت ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir