سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

اكران گرد و غبار و خرابی در سینماهای متروکه گلستان

گزارشی از وضعیت سینماهای استان گلستان

تنها سه شهر گلستان دارای سالن های سینما هستند و سرنوشت هشت سینمای مخروبه و متروکه استان که قرار بود برخی از آنان بازسازی و یا مجتمع فرهنگی و هنری شوند، همچنان نامعلوم است. در حال حاضر در سه شهر آزادشهر، گنبد کاووس و گرگان شش سالن سینما فعالیت دارند و مردم دیگر مناطق استان از داشتن سالنی با پرده های نقره ای محروم هستند. این درحالیست که قبل از انقلاب حدود 12 سینما در استان گلستان وجود داشت که اکنون تنها سه سینما با شش سالن فعال است و بقیه یا تغییر کاربری یافته اند و یا همچنان متروک و رها شده هستند.

سینمای کردکوی (فجر)، سینمای بندر ترکمن و سینماهای گنبد کاووس (22 بهمن و قدس)، سینما قدس علی آبادکتول و... متروکه و غیر قابل استفاده شده اند و ساکنان این مناطق برای دیدن فیلم مجبور هستند مسیرهای طولانی به شهرهای دارای سینما را پیماش کنند. سینما قدس علی آباد کتول که اکنون به مکان مخروبه ای تبدیل شده است، قرار بود به مجتمع فرهنگی تبدیل شود که این طرح هنوز اجرایی نشده است.

رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در این زمینه به مهر گفت: سینما علی آبادکتول قرار است به مجتمع فرهنگی و هنری تبدیل شود. وی افزود: این شهرستان از فرهنگ، آداب و رسوم بسیار غنی و بالایی برخوردار است و جوانان این شهرستان دارای استعدادهای درخشانی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری هستند. وی گفت: ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری در این شهرستان از ضروریات بوده و گام موثر و بزرگی برای ارتقای بخش فرهنگی و هنری این شهرستان است.

نوروزی گفت: شهرستان علی آبادکتول با بیش از 60 هزار نفر جمعیت شهری و 134 هزار نفر جمعیت شهرستان با دو شهر علی آباد و فاضل آباد از داشتن یک سینمای ساده و ابتدایی محروم است.

این نماینده مجلس گفت: در زمینه های فرهنگی و هنری نیز مانند سایر زمینه ها جدی پیگیری خواهیم کرد تا نیازهای به حق این مردم ولایتمدار محقق شود. تا قبل از سال 85 فقط سه سالن سینما در استان فعال بود که اکنون به شش سالن رسیده است و از این تعداد، چهار سالن در گرگان یک سالن در آزاد شهر و یک سالن در گنبد فعال است.

طرح بازسازی سینماهای گلستان از چند سال قبل آغاز شد و سینما عصر جدید، بهمن گرگان، هجرت گنبد کاووس و سینما بهمن آزاد شهر از جمله سینماهایی هستند که در سالهای اخبر بازسازی شده اند که این امر در جذب بیشتر مخاطب و گرایش روز افزون مردم به سینما موثر بوده است. محسن ربانی مدیر حوزه هنری گلستان با اشاره به طرح گسترش سینما عصر جدید اظهار داشت: حوزه هنری استان در نظر دارد تا در سال 91 طرح گسترش سینما عصر جدید را از یک سالن به سه سالن انجام دهد.

وی افزود: نداشتن فضاهای فرهنگی از مشکلات هنرمندان گلستان است و برای افزایش فضاهای فرهنگی، مجتمع فرهنگی خانه هنر سوره در پشت سینما عصر جدید گرگان در حال ساخت است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز با اشاره به اینکه کار ساخت سینماها به بخش خصوصی واگذار شده است و برای دولت توجیه ندارد، گفت: در استان تا به حال متقاضی جدی برای ساخت سینما و یا پردیس سینمایی نداشتیم. وی ادامه داد: تلاش شد تا سینما کاپری به عنوان پروژه سفر در نظر گرفته شود و موافقت استاندار نیز گرفته شده است. در حال حاضر بیش از دو سوم جمعیت گلستان واقع در 11 شهرستان استان از داشتن سینما محروم هستند و در آروزی ساخت و یا رونق دوباره سینماهای متروکه شهرشان هستند.

منبع خبر: روزنامه سینمایی «بانی فیلم»
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 11 دی ماه 1391

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                        پشتيباني فني و مشاوره برای طراحی سایت: 2644 834 0910
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir