سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

رئيس هيئت مديره انجمن سينماداران مطرح كرد:

نگراني سينماداران از شرايط حاكم بر اكران


رئيس هيئت مديره انجمن سينماداران معتقد است: اكنون به دليل عدم امنيتي كه بر سينما حاكم شده است مردم از آمدن به سينما دلزده شده‌اند.

محمدقاصد اشرفي در گفتگويي با ايسنا، درباره وضعيت اين روزهاي گيشه سينماها گفت: فروش فيلم‌ها بسيار بسيار پايين است، از زماني كه حواشي براي سينما ايجاد شد، ناگهان حضور مخاطبان در سينما بسيار افت كرد، شايد بتوان گفت كه سينماها پس از برداشته شدن آن دو فيلم و به دليل عدم امنيتي كه در ذهن مخاطبان تداعي شد با 70 درصد افت استقبال مخاطبان روبرو شدند.

وي يادآور شد: در ابتداي سال، شور و هيجان بسياري در سينما ايجاد شده بود و با آن وضع اميد داشتيم كه بتوانيم با ژانرهاي متنوعي كه امسال با آن روبرو هستيم، فروش مناسبي داشته باشيم اما متأسفانه حواشي ايجاد شده مشكلات بسياري را هم براي مخاطبان و هم براي سرمايه‌گذاران و تهيه‌كنندگان ايجاد كرد. در حال حاضر كسي حاضر نيست فيلمش را اكران كند و مخاطب هم در سينما احساس امنيت نمي‌كند. رئيس هيئت مديره انجمن سينماداران در پاسخ به پرسشي درباره اينكه آيا «نارنجي‌پوش» هم فروش خوبي ندارد؟، بيان كرد: بله، اگر در حالت عادي بوديم اين فيلم بسيار بيشتر از شرايط فعلي مي‌فروخت. در حال حاضر «نارنجي ‌پوش» بيشتر در سينماهاي شهرداري فروش خوبي دارد، چرا كه شهرداري پشت اين فيلم ايستاده است.

وي در عين حال گفت: البته اين مشكلي در سينماي ايران است كه هر كس در هر قسمتي كه سرمايه‌گذاري مي‌كند، مي‌خواهد تنها آن بخش را نجات دهد در حالي كه هر فيلمي كه ساخته مي‌شود براي كل سينماي ايران است.

اشرفي در پاسخ به سوال ديگري درباره اينكه «افت استقبال مخاطبان از سينماها به دليل پرفروش بودن دو فيلم برداشته شده بود يا دلزده شدن مخاطب؟»؛ گفت: با قاطعيت‌ مي‌گويم افت فروش و استقبال به دليل دلزده شدن و به نوعي ترسيدن مردم از فضاي سينماست. اكنون اگر تصميم‌گيران اين عرصه در سالن‌ هاي سينما حاضر شده و وضعيت را از مردم بپرسند، مشاهده مي‌كنند كه مردم براي سينما آمدن دلزده شده‌اند. آنها اكنون به نوعي با آن جريان پرالتهابي كه ايجاد شد، در سينما احساس خطر مي‌كنند.

وي توضيح داد: وقتي ما با مخاطب صحبت مي‌كنيم مي‌بينيم كه او احساس مي‌كند كه ممكن است در سينما امنيت خانوادگي او به خطر بيافتد و از اين موضوع وحشت دارند كه اين ترس ناشي از همان حواشي است. آن حواشي موجب شد كه خانواده‌ ها با سينماها تماس بگيرند و بپرسند كه اگر اين فيلم مشكل خانوادگي ندارد به سينما بيايند!، در حالي كه آن دو فيلم برداشته شده، مشكلات حادي نداشتند اما اتفاقات به نوعي رقم خورد كه چنين تصوري را در ذهن خانواده ‌ها القا كرده است.

رئيس هيئت مديره انجمن سينماداران در ادامه سخنانش به وضعيت نابسامان سينماهاي شهرستان در شرايط فعلي اشاره و عنوان كرد: سينماهاي شهرستانها عملا از قبل از جشنواره فجر فيلمي نداشتند كه فروش مناسبي داشته باشد. اميد آنها به اكران نوروزي بود كه آن هم ديديم با چه شرايطي روبه رو شد. در اين شرايط سينماهاي شهرستانها پس از عيد هم 25 روز فيلم نداشتند اما كسي به كمك آنها نيامد. آنها به اين اميد بودند كه با فروش نوروزي برخي از هزينه هايشان را جبران كنند اما با شرايط ايجاد شده، سينماهاي شهرستان اكنون با مشكلات بسياري روبه رو هستند. اشرفي در ادامه سخنانش، به دريافت عوارض و ماليات از سينماها آن هم در اين شرايط اعتراض كرد و گفت: در حال حاضر سينماها مجبورند 11 درصد از فروش خود را به ماليات و عوارض شهرداري اختصاص دهند، در حالي كه در ساير كشورها به سينما كمك مي‌شود اما اينجا شهرداري آستين بالا زده تا به سينما فشار بياورد.

اين سينمادار در اين بخش از سخنانش با تأكيد بر اينكه همه سينماداران نگران وضعيت آينده كاريشان هستند، اظهار كرد: متأسفانه كسي نيست كه به اين نگراني‌ ها توجه كند. تنها اگر فيلمي يكي دو ميليارد فروش كند آن را در بوق و كرنا مي‌كنند اما از بقيه فيلم‌ها چيزي نمي‌گويند! وي ادامه داد: در حال حاضر سينما «آزادي» به عنوان بهترين سينماي كشور، سال گذشته تنها حدود چهار و نيم ميليارد تومان فروش داشته كه اگر هزينه‌هاي آن را حساب كنيم، مي‌بينيد كه فروشش از يك مغازه 12 متري در تهران كمتر است!

محمدقاصد اشرفي در پايان اين گفتگو با تأكيد بر اينكه براي خروج از اين وضعيت نابسامان، دولت بايد با كارشناسي درست، اكران را مديريت و براي تهيه‌كنندگان امنيت سرمايه‌گذاري ايجاد كند، بيان كرد: اكنون سينما در وضعيت بسيار بدي است و اميدواريم همه مسئولين فراجناحي عمل كرده و براي نجات آن از چنين شرايطي تفاهم داشته باشند. وي تاكيد كرد: اگر برخي از مسئولان با يكديگر اختلاف سليقه دارند، نبايد آن را به دامنه سينما بكشند و ما از آنها مي‌خواهيم اين اختلافات را خارج از فضاي سينما حل و فصل كنند.

منبع خبر: خبرگزاري ايسنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 9 ارديبهشت ماه 1391

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                        پشتيباني فني و مشاوره برای طراحی سایت: 2644 834 0910
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir