سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

 

   متن خبر

سينماداران مخالف بالا رفتن بهاي بليت هستند

افزايش قيمت بليت؛ كاهش مخاطبان سينما

 

در حاليكه افزايش 50 درصدي بهاي بليت سينماها در سال 91 قطعي شده است،‌ سينماداران اعتقاد دارند با اين كار شاهد ريزش تماشاگران سينما خواهيم شد.

به گزارش «باني فيلم»، مروري به فروش فيلم‌ها در روزهاي سه‌شنبه كه بليت به صورت نيم ‌بها عرضه مي‌شود نشان دهنده اين نكته است كه براي بسياري از مخاطبان بهاي فعلي بليت نيز گران است و آنها ترجيح مي‌دهند در روزهاي نيم ‌بها به سينما بروند. در چنين شرايطي افزايش 50 درصدي بهاي بليت نمي‌تواند در ريزش مخاطبان سينما بي ‌تأثير باشد.

عده‌اي از سينماداران معتقدند اگرچه افزايش قيمت بليت سينما به دليل افزايش هزينه‌هاي فعلي ناگزير خواهد بود اما در صورتي كه برنامه‌ريزي مناسبي صورت نگيرد اين كار موجب ريزش زياد مخاطبان خواهد شد.

مدير پرديس «زندگي» در گفتگويي با ايسنا، درباره افزايش بهاي بليت سينماها گفت:‌ قرار است اين كار از ابتداي سال جديد آغاز شود؛ به نظرم مورد پذيرش واقع شدن و يا نشدن قيمت ‌هاي جديد از سوي مخاطب بستگي به فيلم‌هايي دارد كه در ايام عيد روي پرده خواهند رفت. وي ادامه داد: اگر فروش اوليه فيلم‌ها در ايام نوروز 91 مناسب باشد مخاطب قيمت جديد را مي‌پذيرد، اما در غير اين صورت احتمال دارد كه شوراي صنفي مجبور شود قيمت‌ ها را به حالت قبل بازگرداند. مدير پرديس «زندگي» همچنين درباره فيلم‌هايي كه در ايام نوروز در اين سينما اكران مي‌شوند بيان كرد: ما پنج سالن در اختيار داريم كه طبيعتاً اغلب فيلم‌هايي كه در اين ايام روي پرده خواهند رفت در پرديس «زندگي» نمايش داده مي‌شوند. البته ما هنوز با فيلمي مذاكره نكرده‌ايم و منتظر هستيم ببينيم نتيجه جلسه امروز شوراي صنفي نمايش چه خواهد شد.

اسلامي مدير پرديس سينمايي «اريكه ايرانيان» نيز درباره افزايش قيمت بليت‌ ها گفت: طبيعتاً براي افزايش قيمت از سويي حق با سينمادار است و از سوي ديگر حق با مردم. وي با بيان اينكه سينماداران با اين وضعيت قادر به پرداخت هزينه‌ هاي فعلي نيستند، عنوان كرد: اگر از سمت سينماداران به موضوع نگاه كنيم مي‌بينيم كه مخارج سينما اعم از نگهداري، تجهيزات‌، حقوق‌، هزينه ‌هاي انرژي آن‌ هم با برداشته شدن يارانه‌ ها باعث مي‌شود كه ديگر بليت‌ چهار هزار توماني حتي جوابگوي نيمي از هزينه ‌ها نباشد. وي همچنين ادامه داد:‌ از سوي ديگر در حال حاضر با همين بليت چهار هزار توماني سينماهاي مدرن بسياري از خانواده ‌ها ترجيح مي‌دهند منتظر بمانند تا فيلم به شبكه نمايش خانگي بيايد تا با پرداخت 2500 تومان يك يا چند خانواده از آن بهره‌مند شوند. طبيعتاً شايد اين تيپ از خانواده با چهار هزار تومان هرچند ماه يكبار بتوانند به سينما بيايد اما با شش هزار تومان ديگر چنين توقعي ممكن نيست.

اسلامي همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا نيم بها كردن قيمت بليت براي دو روز در هفته مي‌تواند راهكار مناسبي براي جذب مخاطب در سينما‌ها باشد؟ يادآور شد:‌ مطمئن باشيد افزايش قيمت موجب ريزش مخاطب سينما خواهد شد. اگر يادتان باشد قبلاً هم دو روز در هفته بليت سينما نيم بها بود كه اين موضوع اصلاً جواب نداد و دوباره به يك روز نيم بها در هفته تبديل شد. اين سينمادار در پايان تصريح كرد: اگر قرار است واقعاً افزايش قيمت بليت‌ ها از ابتداي سال جديد اجرايي شود دست اندركاران سينما بايد در جلسه‌اي با يكديگر همه جهات اين موضوع را بررسي كنند.

ترانه شاه محمدي مدير پرديس سينمايي «كيان» نيز با بيان اينكه در منطقه ما امكان ندارد كه بتوانيم افزايش قيمت اين چنيني را روي قيمت بليت سينما اعمال كنيم، گفت:‌ زماني كه اين سينما آغاز به كار كرد ما بايد با بليت سه هزار تومان شروع مي‌كرديم، اما از ابتدا خودمان بهاي بليتمان را دو هزار تومان قرار داديم و حتي دو روز در هفته هم بليت را به صورت نيم بها محاسبه مي‌كنيم. وي درباره افزايش قيمت بليت‌ هاي سينما تصريح كرد: مسلماً افزايش قيمت موجب ريزش مخاطب خواهد شد و ما با توجه به اينكه رتبه سينمايمان جزو درجه ممتاز محاسبه مي‌شود به هيچ وجه روي قيمت جديد بليت چهار هزار تومان حتي فكر هم نمي‌كنيم. ممكن است افزايش قيمتمان از دو هزار تومان به سه هزار تومان باشد اما آن هم تنها براي روزهاي شلوغ‌ تر و خاص. شاه محمدي توضيح داد: بعضي از مناطق قادر نيستند كه از مخاطبانشان قيمت ‌هايي اين چنيني را براي بليت سينما طلب كنند، چرا كه اين كار موجب ريزش مخاطب از سينما خواهد شد. مدير پرديس «كيان» در پايان تصريح كرد: ما ترجيح مي‌دهيم با نرخ شناور و با توجه به بودجه مردم سينمايمان را اداره كنيم تا در جذب مخاطب موفق باشيم.

یکی از اعضای انجمن سینماداران دلیل افزایش قیمت بلیت‌ سینماها را پیشنهاد مشترک تهیه‌کنندگان و سینماداران عنوان کرد.

غلامرضا فرجی یکی از اعضای انجمن سینماداران در این ارتباط به مهر گفت: ما و شورای صنفی نمایش بحث افزایش قیمت بلیت‌ها را به اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد پیشنهاد دادیم و منتظر اعلام نظر نهایی این اداره کل هستیم. وی افزود: با توجه به بحث تورم و گران نشدن قیمت بلیت‌ها طی دو سال گذشته ما برای سینماهای مدرن فقط 2 هزار تومان و برای سینماهای ممتاز 1000 تومان افزایش قیمت بلیت در نظر گرفته‌ایم. فرجی تأکید کرد: در بحث افزایش قیمت بلیت ‌ها 50 درصد سینماداران و مابقی تهیه‌ کنندگان آثار هستند که نظر می‌دهند و فقط سینماداران بحث افزایش بلیت ‌ها را مطرح نکرده‌اند. این موضوع مد نظر تهیه‌ کنندگان نیز بوده است.

مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد با تأکید بر ثابت بودن قیمت بلیط سینماها طی دو سال گذشته افزایش قیمت ‌ها در مقطع فعلی را کاملاً طبیعی دانست. علیرضا سجادپور در ارتباط با افزایش قیمت بلیت‌ ها گفت: ما با این موضوع موافق هستیم اما باید بررسی‌ های لازم را در اداره کل انجام دهیم. قیمت 6 هزار تومان سقف قیمت بلیت‌ سینما در سال آینده است. وی درباره احتمال ریزش مخاطب با توجه به ارقام اعلام شده هم گفت: افزایش قیمت بلیت ‌ها از 6 هزار تومان آغاز و به قیمت‌ های پائین ‌تر می‌رسد و سقف این ارقام اعلام شده فقط مختص سینماهای مدرن است و در سالن‌ های دیگر رقم قیمت ‌ها پائین ‌تر محاسبه شده‌ است. سجادپور ادامه داد: در دو سالی که ما در ارشاد حضور داریم قیمت ‌ها بالا نرفته بود اما از طرفی به خاطر هزینه‌ ها به سینماداران فشار می‌آمد. فکر نمی‌کنم قیمت چیزی در کشور در چنین مدتی ثابت مانده و بالا نرفته باشد؛ پس این افزایش قیمت کاملاً طبیعی است. وی در پایان افزود: رقم‌ های اعلام شده از اکران نوروز 91 به بعد اعمال خواهد شد.
روزگذشته شورای صنفی اکران قیمت‌های مصوب برای بلیط سینماها در سال آینده را اعلام کرد. بر اساس این اعلام؛ در پردیس ‌های آزادی، ملت، زندگی، جوان و فرهنگ نرخ جدید بلیت ‌ها 6 هزار تومان خواهد بود و در سینماهای ممتاز و درجه یک هم به ترتیب بلیت ‌ها با قیمت 4 و 3 هزار تومان به فروش خواهد رسید.

منبع خبر: روزنامه سينمايي «باني فيلم»
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 18 اسفند ماه 1390

 

 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها
طراحی و راه اندازی وب سایت

 

 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir