سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

 

   متن خبر

توجيه افزايش 50 درصدي قيمت بليت ‌ها؛ چاره‌اي جز گران كردن بهاي بليت نبود

قيمت بليت ‌هاي سينماهاي مدرن 6000 تومان، ممتاز 4000 تومان، درجه يك 3000 تومان

 

خبر افزايش قيمت بليت‌ هاي سينما در سال جديد رسماً اعلام شد.
حبيب كاوش سخنگوي شوراي صنفي نمايش با اعلام اين خبر گفت: با تصميم شوراي صنفي نمايش و تأييد اداره كل نظارت و ارزشيابي از ابتداي سال 91 قيمت بليت سينماها در پنج پرديس فرهنگ، جوان، آزادي، زندگي و ملت تا شش هزار تومان افزايش پيدا خواهد كرد و قيمت بليت سينماهاي ممتاز نيز چهار هزار تومان مي‌شود. وي همچنين بليت سينماهاي درجه يك را 3 هزار تومان اعلام كرد. با توجه به اين كه در سال جديد، بليت سالن‌ هاي مختلف شهر، به نسبت درجه كيفي آنها، افزايش خواهد يافت و اكنون اين سؤال مطرح است كه آيا اين تغيير، به ريزش كلي مخاطب مي‌انجامد يا خير؟ باني فيلم نظرات چند تن از سينماگران را در اين خصوص، جويا شده است.

سيد ضياء هاشمي: پس از تعطيلات، براي ساعاتي خاص تدابيري مي‌انديشيم
سيدضياء هاشمي رئيس جامعه صنفي تهيه ‌كنندگان ضمن اعلام موافقت خود درباره افزايش قيمت بليت در سال 91 گفت: در خواستي كه شوراي صنفي داشته است، يك افزايش هزار توماني است. به اين شكل كه سينماهاي مدرن 6 هزار تومان، سينماهاي ممتاز 4 هزار تومان و سينماهاي درجه يك 3 هزار تومان افزايش بليت خواهند داشت. بنابراين تنها 6 سالن در كل كشور وجود دارد كه نرخ بليت آنها، به 6 هزار تومان مي‌رسد. اين اقدام به نفع سينماهاي غير مدرن است تا تحت ‌الشعاع سالن‌ هاي مدرن قرار نگيرند. هاشمي افزود: در واقع چاره ‌اي جز اين وجود نداشت و از آنجا كه توليدات سينما، يك افزايش 50 درصدي داشته ‌اند، جز با افزايش قيمت بليت، نمي‌توان نياز گيشه را تأمين كرد. وي در پايان گفت: البته به احتمال زياد، پس از تعطيلات نوروز، تدابيري را براي روزها و ساعاتي خاص در هفته خواهيم انديشيد.

محمد اشرفي: در اوضاع فعلي، سالن ‌ها از پس مخارج خودشان هم برنمي‌آيند
محمد اشرفي، مدير سينما ماندانا، در همين رابطه گفت: قيمت بليت‌ هاي سينما، دو سال است كه هيچ افزايشي نداشته است و ما مجبور به اين اقدام بوديم. در حال حاضر سينماداران در هزينه جاري سالن‌ هاي خود هم مانده‌اند. در شرايطي كه بخشي از فروش به دارايي و عوارض شهرداري و همين‌ طور صاحبان فيلم تعلق مي‌گيرد، سينمادار چاره ‌اي جز افزايش دادن قيمت بليت ندارد. وي گفت: اين بها از طريق شوراي صنفي به وزارت ارشاد پيشنهاد شده و تصميم نهايي برعهده خود آنهاست. رئيس هيئت مديره انجمن سينماداران درباره افزايش قيمت بليت سينماها گفت: قرار است با تمهيدات مختلفي از جمله نيم ‌بها كردن قيمت بليت سينما در دو روز هفته پيامدهاي احتمالي حاصل از افزايش قيمت بليت را كنترل كنيم.

محمد قاص اشرفی - رئیس انجمن سینماداران ایران

محمدقاصد اشرفي در گفتگويي با ايسنا، درباره علت افزايش قيمت بليت سينماها بيان كرد: پيشنهاد افزايش قيمت از سوي شوراي صنفي نمايش و اداره كل نظارت و ارزشيابي بود؛ چرا كه قيمت بليت در سه سال گذشته افزايش نيافته بود، اين در حالي است كه در طول اين سالها هزينه هاي تمام شده براي سينمادار بين 300 تا 400 درصد افزايش يافته بود. وي ادامه داد: هزينه توليد فيلم در سال‌ هاي گذشته بسيار افزايش يافته است، همچنين سينمادار نيز براي نگهداري سينما بايد هزينه‌ هاي بسيار زيادي را انجام دهد. حال اگر اين دو رقم را با يكديگر جمع بزنيد مي‌بينيد كه همه اين هزينه‌ ها نمي‌تواند با گيشه فعلي تأمين شود. رئيس هيئت مديره انجمن سينماداران در پاسخ به سوالي درباره پيامدهاي احتمالي افزايش قيمت بليت و كاهش تعداد مخاطبان سينما گفت: ما راهكارهايي را در نظر گرفته‌ايم تا مخاطبان بتوانند با كمترين هزينه به سينما بروند به عنوان مثال يكي از راهكارهايمان نيم بها كردن قيمت بليت‌ ها براي دو روز در هفته است تا دوستداران سينما فيلم‌ هاي مورد علاقه‌ شان را با فراغ بال پيگيري كنند. اشرفي همچنين خاطر نشان كرد: به دليل آنكه ساماندهي اكران در اختيار شوراي صنفي نمايش است و نماينده سينماداران نيز در اين شورا حضور دارد، ما راهكارهايي را براي افزايش تعداد مخاطبان سينما طراحي و به اين شورا ارائه خواهيم داد. اين عضو شوراي صنفي نمايش درباره تركيب احتمالي فيلم‌هاي نوروزي نيز اظهار كرد: امروز آخرين مهلت براي سرگروه‌ هاي سينمايي است تا قراردادهاي نوروزي خود را منعقد كنند. شوراي صنفي نمايش فردا ـ چهارشنبه 17 اسفندماه ـ تشكيل جلسه داده و تركيب قطعي اكران نوروز را معرفي خواهند كرد.

سيروس تسليمي: فيلم اگر خوب نباشد، با نرخ رايگان هم مخاطب ندارد
سيروس تسليمي، پخش‌ كننده سينما نيز ضمن اعلام اين نكته كه سينما ناگزير به اين افزايش نرخ بوده است گفت: دو سال بود كه هيچ تغييري در مبلغ بليت نداشتيم و فكر مي‌كنم در حال حاضر اين افزايش قيمت، عادلانه است. به هر حال توليدات سالانه افزايش پيدا كرده‌اند و هزينه‌ هاي ساخت هم بالا رفته است. تسليمي افزود: در سينماي ايران، حتي اگر يك فيلم ضعيف رايگان هم اكران شود، بدون مخاطب باقي مي‌ماند و كار اگر قوي از آب درآمده باشد حتماً مشتري خودش را خواهد داشت. مگر تئاتر‌هاي خوب 15 هزار توماني مان، با سالن ‌هاي پر از تماشاچي مواجه نمي‌شوند؟ وي در پايان تأكيد كرد: هميشه فيلم خوب ساختن از بالا بردن قيمت بليت، بهتر است اما در شرايطي كه چاره ‌اي وجود ندارد، اين افزايش نرخ اجتناب ناپذير است.

سرتیپی: بلیت 6000 تومانی سینما گران نیست
سخنگوی کانون پخش‌ کنندگان سینمای ایران از تشکیل جلسه این کانون و موارد مطرح شده در آن خبر داد. علی سرتیپی در این ارتباط به مهر گفت: این کانون چند روز پیش تشکیل جلسه داد و دفاتر پخش مورد ارزیابی قرار گرفتند، از میان 28 دفتر که دارای مجوز هستند، 5 دفتر بدون فعالیت، 4 دفتر نیمه فعال و 19 دفتر فعال تشخیص داده شدند. وي افزود: موارد مطرح شده در این جلسه به اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد جهت اقدامات لازم منعکس کردیم. همچنین قرار شد دفاتر نیمه فعال اگر فعالیت خود را از سر نگیرند از چرخه پخش سینمای ایران خارج شوند. مدیر دفتر فیلمیران و پردیس سینمایی شکوفه در ارتباط با افزایش قیمت بلیت‌ های سینما به مبلغ 6000 هزار تومان هم گفت: به عقیده من رقم تعیین شده مناسب است. هزینه‌ های تولید و نمایش بالا رفته و این حداقل قیمتی است که برای پردیس‌ های سینمایی در نظر گرفته شده‌ است. وی ادامه داد: شاید این رقم به تعداد تماشاگران در سال 91 ضربه وارد کند. اما بهتر است شرایط و وضعیت موجود در سینمای ایران به لحاظ اقتصادی را در نظر بگیریم. نسبت به این اوضاع قیمت بلیت ‌ها گران نیست. امیدوارم این رقم تأثیر منفی در آمار مخاطبان سینما نداشته باشد و مورد استقبال قرار بگیرد.

هیربد: افزایش دو هزار تومانی قیمت بلیت باعث ریزش مخاطب خواهد شد
مدیر سینما فرهنگ ضمن تأکید بر لزوم افزایش قیمت بلیت سینماها، افزایش ناگهانی دو هزار تومانی آن را باعث ریزش مخاطب در ماه‌ های ابتدایی سال 91 دانست. علی هیربد در ارتباط با افزایش قیمت بلیت ‌ها در سال 91 به مهر گفت: افزایش 2000 تومانی قیمت بلیت‌ ها در سال 91 قطعاً با ریزش مخاطب در ابتدای سال رو به رو می‌شود و اکران نوروزی امسال برخلاف سال گذشته خیلی رونق نخواهد داشت. در نوروز 90 ما اکران فیلم «جدایی نادر از سیمین» را داشتیم که به هر حال مخاطبان زیادی منتظر دیدن آن بودند. وی افزود: بهتر است این افزایش قیمت با 5000 تومان شروع شود، زیرا این رقم برای مخاطب منطقی‌ تر به نظر می‌رسد. البته با توجه به هزینه‌ های بالا باید ما با افزایش قیمت روبه رو شویم. ما در طول سال رقم‌ های زیادی را برای هزینه ‌های برق، آب و گاز پرداخت می‌کنیم. هیربد ادامه داد: همچنین هزینه ‌های پشتیبانی و نگهداری سینما و دستمزد کارمندان در حال افزایش است و با توجه به این موضوع باید در قیمت بلیت‌ های سینما در سال 90 نیز تجدید نظر شود. وی درباره نوسازی سینما فرهنگ هم گفت: طی صحبت‌ هایی که با میرعلایی مدیر بنیاد سینمایی فارابی داشتیم قطعاً این کار سال 91 آغاز خواهد شد. هیربد افزود: این سینما در مساحت 1800 متر و به صورت 12 سالنه ساخته خواهد شد و قطعاً طبقاتی نیز به پارکینگ اختصاص خواهد یافت.

سجادپور: تمهيداتي براي عدم كاهش مخاطب انديشيده مي‌شود
سيد عليرضا سجادپور اعلام كرد:‌ همزمان با افزايش قيمت بليت‌ ها در سازمان سينمايي، تمهيداتي انديشيده مي‌شود تا مشكلي در جهت كاهش مخاطبان نداشته باشيم. مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با ايسنا، درباره افزايش قيمت بليت ‌هاي سينما از سال آينده گفت:‌ بحث افزايش و يا عدم افزايش قيمت بليت به طور طبيعي در اواخر هر سال همزمان با تعيين آئين ‌نامه شوراي اكران تنظيم مي‌شود و براي اجرا به اداره كل مي‌آيد و هر سال نيز بحث افزايش قيمت بليت مطرح بوده است. وي افزود: ما طي دو سال اخير افزايش قيمت بليت نداشتيم و اين زمان كه از خرداد 88 آغاز شد بسيار طولاني شد كه اين منطقي نيست و بايد فكري به حال اين مي‌كرديم؛ چرا كه سينماداران و تهيه كنندگان با افزايش هزينه‌ ها مواجه بودند و من موافق بالا رفتن قيمت بليت بودم و بيشتر از اين نمي‌شد قيمت را ثابت نگه داشت. سجادپور با بيان اينكه بايد توجه داشت كه شش هزار تومان مربوط به برخي از سينماهاي مدرن است،‌ گفت:‌ اين رقم سقف است و در برخي شهرستانها ممكن است تا دو هزار تومان هم پايين بيايد و بسته به درجه سينما و وسعت شهر دارد و اين افزايش با درجه بندي اعمال مي‌شود. وي با بيان اينكه مكانيزم‌هايي براي بخشي از مردم كه توانايي پرداخت اين هزينه را ندارند پيش بيني مي‌شود، اظهار كرد:‌ ممكن است روز نيم‌ بها از يك روز به دو روز تبديل شود و ساعت ‌هايي از روز قيمت بليت نيم ‌بها شود كه اين موضوع همزمان با افزايش قيمت بليت ‌ها اجرايي خواهد شد. سجادپور تأكيد كرد: به هر حال در سازمان سينمايي تمهيداتي مانند كارت سينما و يا اختصاص بليت به ارگانها انديشيده خواهد شد تا ضمن كم كردن هزينه فيلم ديدن براي مخاطبين بخشي از اين هزينه توسط ما پرداخت شود تا مشكل خاصي پيش نيايد.

منبع خبر: روزنامه سينمايي «باني فيلم»
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 17 اسفند ماه 1390

 

 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها
طراحی و راه اندازی وب سایت

 

 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir