سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

مدير امور استان هاي سي ‌امين جشنواره بين المللي فيلم فجر:

دويست هزار تماشاگر در 9 استان فيلم‌هاي جشنواره را ديدند

مدير امور استان ‌هاي سي ‌امين جشنواره بين المللي فيلم فجر پس از پايان جشنواره‌ فيلم فجر گزارشي از برگزاري سي ‌امين دوره جشنواره ارائه كرد.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

به گزارش ايسنا، محمود زنده‌نام در اين گزارش آورده است: «يکي از انگيزه‌ هايي که موجب شد مسئوليت امور استان هاي سي ‌امين جشنواره فيلم فجر را بپذيرم، شهرستاني بودن خودم و عشق و علاقه به خدمت براي مردم ديگر استان هاي کشور بود و اکنون که جشنواره فيلم فجر در نه استان ديگر هم به پايان رسيده است، بسيار خرسندم. خرسند از بابت اينکه علاوه بر برپايي جشن سينمايي فجر در استان ها، در حاشيه اين مراسم موفق شديم چند هنرمند استاني را تجليل و تقدير نماييم. زمينه‌ هاي توليد چند پروژه سينمايي را فراهم سازيم. امکان چاپ تحقيقات و فيلمنامه‌ هايي را به وجود آوريم و فهم سينمايي مردم را از سينماي امروز ايران همزمان با تماشاچيان پايتخت افزايش دهيم. جوان هايي که اميد آينده کشور به ويژه در حوزه فرهنگ و هنر اين آب و خاک هستند. پيشکسوتاني در اين مراسم تقدير شدند که مدت ها از ياد رفته بودند. جوانترهايي مورد توجه و عنايت قرار گرفتند که ديده نمي‌شدند.»

وي در ادامه آورده است: «خدا را شاکرم که به واسطه موقعيت فراهم شده، موقعيت‌ هايي را ايجاد کرديم و صداي پر سيمرغ را به دور افتاده ‌ترين استان هاي کشور رسانديم. اشتياقي را پاسخ گفتيم که از صدق و صفا بود نه از رنگ و ريا! خوشحالم که در چند سينماي کشور به واسطه برگزاري جشنواره روح تازه‌اي دميده شد. سينماهايي که مي‌رفت به مجتمع‌ هاي تجاري تبديل شده و کاربري فرهنگي و هنري خود را از دست بدهند. فقط براي آنکه خوانندگان از کيفيت و کميت جشنواره استاني آگاه شوند و آيندگان براي قدم هاي بعدي گامي فراتر بگذارند، آمار و ارقام زير را ارائه مي‌کنم که هر کس آمد عمارتي نو بسازد. ما که رفتيم و منزل به ديگري پرداختيم.»

زنده‌نام خاطر نشان كرد: «جشنواره استاني فيلم فجر امسال در استان هاي لرستان، کرمان، البرز، اصفهان، فارس، خراسان رضوي، قزوين، سيستان و بلوچستان، خوزستان برگزار شد. استان لرستان در سينما استقلال با 5 فيلم و تجليل از وحيد موسائيان، حسين محب اهري و تني چند از هنرمندان بروجردي و خرم‌آبادي به کار خود پايان داد. استان کرمان در سينما شهر تماشا با 5 فيلم و تجليل و تقدير از سعيد راد، علي روئين ‌تن و هنرمندان کرماني اختتاميه خود را برگزار کرد. استان البرز با 10 فيلم در سينما ساويز و سينما هجرت جشنواره را سپري کرد و از مصطفي کيايي و جمعي از هنردوستان کرجي تجليل و تقدير نمود. امسال خيل مشتاقان سينما مجبور نبودند مسافت کرج-تهران را براي ديدن آثار سينمايي ايران طي کنند. استان اصفهان در سينماهاي ساحل، قدس و فرشچيان با 20 فيلم ميزبان تماشاگران سينمادوست اين شهر بود که در آئين اختتاميه از هنرمنداني چون شيرين يزدان بخش، همايون اسعديان، سعيد سعدي، علي لطفي و مسعود پاکدل تقدير کرد. استان فارس در سينماهاي سعدي و ايران و مجموعه فرهنگي و هنري حافظ با 20 عنوان فيلم جشنواره را برگزار کرد و از محمد جواد بخشي ‌زاده هنرمند و پيشکسوت شيرازي قدرداني نمود. استان خراسان رضوي در سينماهاي سيمرغ، آفريقا و مجتمع شهيد اصغر زاده، 21 عنوان فيلم از سينماي ايران را به نمايش گذاشت و با حضور معاونت محترم سينمايي از هنرمنداني همچون سعيد سهيلي و جواد اردکاني تقدير کرد. استان قزوين با 7 عنوان فيلم در سينما مهتاب برگزار کننده ديگري از جشنواره بود که در مراسم پاياني با حضور وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي از هنرمنداني همچون شيرين يزدان بخش، مصطفي کيايي، ميرحسين‌ معلومي تقدير نمود. استان ديگر، استان سيستان و بلوچستان بود که با خيل عظيم تماشاگران و علاقمندان سينما رو به رو شد و با 7 فيلم که بعضي از آنها به دليل استقبال، نمايش فوق العاده داشتند، برگزار و در مراسم اختتاميه از سعيد راد تجليل و تقدير به عمل آوردند.

آخرين استان خوزستان بود که با 15 اثر از سينماي ايران در سينماهاي هلال (اهواز)، نفت (آبادان) و مجتمع سينمايي دزفول برگزار کننده جشنواره بود و در مراسم پاياني از داريوش مهرجويي، باشه آهنگر و... تجليل کرد.

در 9 استان برگزار کننده جمعاً طي روزهاي جشنواره، بيش از دويست هزار نفر در 18 سالن سينمايي از فيلم ها ديدن کردند. در کنار برگزاري جشن سينمايي فجر، آثار ويدئويي سينماي ايران و جهان در قالب 100 هزار بسته فرهنگي بالغ بر 500 هزار فيلم بين علاقمندان فيلم و سينما توزيع شد. همه اين رخدادها را شبکه تلويزيوني «شما» با برنامه سيمرغ 30 هر شب از ساعت 21 الي 22 پوشش تصويري داد که در سراسر کشور ديده شد.

ميهمانان اين برنامه اکثراً هنرمندان شهرستاني بودند که امروزه در عرصه سينماي کشور نام و نشاني يافته ‌اند.

وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز ميهمان يکي از اين برنامه ‌ها بود. اينگونه بود که سيمرغ فجر از البرز برخواست و تا دنا و فلک الافلاک و زاينده رود پر کشيد و تخت جمشيد و الموت و ديار کريمان و رود کارون را سپري کرد و از بارگاه امام هشتم (ع) متنعم شد.»

 

منبع خبر: روزنامه سينماي«باني فيلم»
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 5 اسفند ماه 1390

 

 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها
طراحی و راه اندازی وب سایت

 

 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir